شهرهای شمالی کشور ایران در روزهای گرم سال مقصد بسیاری از مسافرت های تابستانی هستند. اگر تا به حال به شهرستان عباس آباد تنکابن مسافرت نکرده اید پیشنهاد می کنیم حتما برنامه مسافرتی مناسبی برای سفر به این شهر تنظیم کنید.

بسیاری از مردم خرماچال را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کلاردشت می شناسند. جای تعجب هم ندارد چرا که بسیاری از افراد به دنبال مسافرت به شهر بسیار زیبا و رویایی کلاردشت از این منطقه نیز دیدن می‌کنند. فاصله این منطقه گردشگری با کلاردشت نیز بسیار اندک بوده و از طریق کلاردشت به راحتی قابل دسترسی است.

اما بد نیست بدانید این منطقه تفریحی در شهر عباس آباد تنکابن و در ۷ کیلومتری جاده کلاردشت و با فاصله ای بیشتر از چالوس واقع شده است. اگر قصد مسافرت به شمال را دارید با مطالعه این مقاله تحت عنوان آشنایی با خرماچال به عنوان یکی از مناطق توریستی شمال با ما همراه باشید.


خرماچال کجاست؟

دقیق ترین آدرسی که می توان برای پارک جنگلی خرماچال بیان نمود همان فاصله هفت کیلومتری آن از جاده کلاردشت است. اطراف کلاردشت مملو از اماکن تفریحی جنگلی می باشد با این حال جاده جنگلی کلاردشت به سمت عباس آباد و منطقه‌ تفریحی خرماچال مهم ترین و شناخته شده ترین تفرجگاه های تفریحی در قلب جنگل‌های کلاردشت هستند.

خرماچال با توجه به فاصله اندکی که از کلاردشت دارد امکان دسترسی به این منطقه را بسیار راحت نموده و شما می توانید با رزرو یک سوئیت، ویلا و یا دیگر اقامتگاه های غیر هتلی در کلاردشت یک روز کامل را در منطقه تفریحی خرماچال بگذرانید. خرماچال(خورماچال) منطقه ای سرسبز و تفریحی با رودخانه و حوضچه های آب خنک در 7 کیلومتری جاده زیبای عباس آباد-کلاردشت در دل دره ای پوشیده از درختان پهن برگ است که در این روزهای داغ تابستانی خرماچال فرصت مناسبی برای سفری کوتاه و تجربه آب تنی و شیرجه های هیجان انگیز  برای علاقه مندان به طبیعت گردی و کمپینگ میباشد.




جاده جنگلی عباس آباد به سمت کلاردشت

یکی از زیباترین و رویایی ترین جاده های جنگلی در ایران جاده عباس آباد به کلاراست. عباس آباد تنکابن در یک فاصله ۲۸ متری از غرب چالوس و کلاردشت در فاصله ۵۴ کیلومتری از این شهر قرار دارد. جاده‌ ای که عباس‌آباد و کلاردشت را به یکدیگر متصل می کند و به سمت چالوس می رود نمونه ای واقعی از یک جاده رویایی است.

این جاده جنگلی تقریباً ۲۵ کیلومتر امتداد یافته و به خصوص در فصل پاییز با جنگل های انبوهی از درختان زرد و نارنجی در کنار برخی از درختان سرسبز یک جاده جنگلی خارق العاده را ایجاد می کند.

مسیرهای دسترسی به خرماچال

شما می توانید در یک تور گردشگری به سمت شمال ثبت نام کرده و راهی این دیار سرسبز شوید و یا اینکه به صورت کاملا شخصی به سمت این منطقه رویایی بروید. برای دسترسی به این منطقه بسیار زیبا باید از قلب زمین های سرسبز، تپه ها و کوهستان های پر فراز و نشیب و همچنین جاده‌ های پیچ در پیچ عبور کنید. منطقه خوش آب و هوا خورما چال در 7 کیلومتری جاده عباس آباد به کلاردشت واقع شده است.

 جاده کلاردشت به سمت عباس آباد و یا جاده چالوس به سمت تنکابن از مهم‌ترین مسیرهای دسترسی به منطقه‌ رویایی خرماچال هستند. در این مسیر شما می ‌توانید شاهد انواع آلاچیق ها و استراحتگاه هایی باشید که برای استراحت و صرف ناهار یا شام و حتی صبحانه توریست ها و گردشگران ایجاد شده ‌اند.

علاوه بر توجه به تابلو های متعددی که در جاده ی چالوس و کلاردشت در جهت راهنمایی گردشگران به سمت خرماچال تعبیه شده‌اند شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن های مختلف و گوگل مپ نیز آدرس منطقه را به صورت دقیق پیدا کنید.

 اگر با تور گردشگری شمال به این منطقه مسافرت کرده اید بنابراین بهتر است نگران فراگیری شیوه های دسترسی به خرماچال نباشید چرا که تورهای گردشگری اطلاعات کافی در خصوص مسیرهای این منطقه و چگونگی دسترسی به آن را می دانند.


تصاویر مسافران در خرما چال را در زیر مشاهده کنید







 بعد از آب تنی در خرماچال در کجا ویلا اجاره کنیم؟

 هرچند خرماچال به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری عباس آباد معرفی می گردد اما به دلیل مسافت بسیار کمی که با کلاردشت دارد و همچنین جاده جنگلی زیبایی که به چالوس منتهی می گردد اغلب افراد مایل به اجاره ویلا در کلاردشت و چالوس هستند.

اجاره ویلا های بسیار زیبای شهرستان چالوس و کلاردشت می‌تواند خاطره چند روز به یاد ماندنی در سواحل دریای خزر و یا جنگل های شمال را برای شما رقم بزند. قیمت اجاره ویلا در شهرستان چالوس و کلاردشت بسیار متفاوت است و شما می توانید بر حسب توان مالی خود یکی از ویلاهای موجود را اجاره کنید.

در زمان انتخاب ویلای اجاره ای در چالوس و کلاردشت به موقعیت قرارگیری سکونتگاه مربوطه و امکانات آن توجه کنید. شما بعد از آب تنی در خرماچال و چشمه های جوشان آن به استراحت در یک مکان راحت با امکانات مناسب از جمله سیستم تهویه مطبوع نیاز خواهید داشت.

رنتی جا برترین اقامتگاه های غیر هتلی را به شما معرفی می کند

 وب سایت رنتیجا بهترین مکانهای اقامتی در این شهرستان را به شما معرفی می کند. شما با عضویت در وب سایت رنتی جا لیست اغلب اقامتگاه های قابل دسترس جهت اقامت را دریافت خواهید کرد. ررزو و اجاره ویلا، سوییت، کلبه، خانه روستایی، اقامتگاه ساحلی و جنگلی و مواردی از این قبیل به راحتی و از طریق وب سایت رنتی جا امکان پذیر است. اجاره ویلا در کلاردشت و همچنین اجاره ویلا در عباس آباد و دیگر شهرهای شمالی کشور را از طریق رنتی جا دنبال کنید.