همه افراد هنگامی که تعطیلاتی را در تقویم مشاهده می کنند در پی آن هستند که هر چه زودتر برنامه های تفریحی مناسبی برای این تعطیلات بچینند؛ به همین علت معمولاً در فضای مجازی در جستجوی مناطقی بکر و زیبا هستند تا بتوانند مدتی را در این مناطق بدون دغدغه و به دور از استرس و اضطراب شهری، کار و شلوغی سپری کنند.

انبوهی از این مناطق دلربا بدون شک در استان های شمالی ایران وجود دارند، زیرا شمال کشور دارای آب و هوایی بسیار عالی است و داشتن پوشش طبیعی بسیار جذاب نیز بر زیبایی آن افزوده است و باعث شده است که هر مخاطبی به سمت آن جذب شود.


تونل جنگلی صفرابسته


یکی از این مناطق زیبا و دلنشین، تونل جنگلی صفرا بسته است. این تونل در استان سرسبز گیلان قرار داشته و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند و یکی از بهترین مکان ها برای افرادی است، که عاشق عکاسی از طبیعت هستند و مایلند روزهایی را از اکسیژن کاملا خالص و به دور از آلودگی این استان استفاده کنند.

تونل جنگلی صفرا بسته کجاست؟

بسیاری از گردشگران ممکن است تنها نام تونل جنگلی صفرا بسته را شنیده باشند و آدرس دقیق آن را برای مسافرت ندانند؛ به همین علت تصمیم گرفتیم که آدرس دقیق این منطقه گردشگری را برایتان ذکر کنیم تا در صورت سفر به این منطقه به راحتی و بدون دغدغه مقصد را پیدا کنید.

پارك جنگلی صفرابسته درفاصله بین آستانه اشرفیه به کیاشهر (در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی آستانه اشرفیه) قرار دارد، که از شمال به منطقه گردشگری ساحل کیاشهر، از جنوب به منطقه شهری، از شرق به دهکده ساحلی و از غرب به نهالستان کیاشهر متصل می شود.

برای رفتن به منطقه گردشگری تونل جنگلی صفرابسته شما می توانید هم با وسیله شخصی خودتان و هم با تورهایی که موسسات گردشگری مختلف برگزار می کنند، به این منطقه سفر کنید؛ اما پیشنهاد ما این است که اگر تا به حال  به این منطقه گردشگری سفر نکرده‌اید برای بار اول با یک تور مسافرتی و تورلیدری حرفه ای سفر به این منطقه را تجربه کنید، تا سفری لذت بخش را در پیش داشته باشید، زیرا معمولاً در مسافرت های دسته جمعی با افراد حرفه ای که قبلاً به آن نقطه سفر کرده اند، افراد دچار سردرگمی نمی‌ شوند و مسافرت به آن ها بیشتر خوش می گذرد.


تونل جنگلی صفرابسته


تونل جنگلی صفرا بسته به کجا ختم میشود؟

شاید در ابتدا که نام تونل جنگلی صفرابسته را می شنوید کمی برایتان علت نام گذاری آن جالب باشد، در واقع این پارک جنگلی در روستای صفرابسته قرار دارد و به دلیل اینکه درختان آن منطقه به گونه ‌ای در اطراف جاده رشد کرده‌ اند، که توانسته اند قسمت تونل مانندی را ایجاد کنند با نام تونل جنگلی صفرابسته شناخته می شوند.

برای رفتن به این پارک جنگلی لازم است تا به نکات مختلفی توجه داشته باشید که از جمله آن ها می توان به عدم وجود سرویس بهداشتی و همچنین آلاچیق در این منطقه اشاره کنیم، پس اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید بهتر است، حتما همراه خودتان چادر مسافرتی نیز ببرید.

بهترین فصل برای رفتن به این تونل جنگلی فصل های پاییز و بهار است، زیرا در این فصل پوشش گیاهی این منطقه بسیار چشم نواز خواهد بود. در فصل پاییز شاهد برگ‌ های زرد و نارنجی خواهید بود که بر روی جاده طویلی ریخته شده است و در فصل بهار شاهد سبزی و نشاط منطقه را شاهد خواهید بود، که در کنار همه این ها باران ملایم پاییزی و بهاری نیز می‌ تواند بسیار دل انگیز باشد.

مسیرهای دسترسی به تونل صفرابسته

برای رفتن به منطقه گردشگری تونل صفرا بسته ابتدا باید از مسیر جاده های شمالی وارد گیلان شده و از مسیر بندر کیاشهر وارد منطقه صفرابسته شوید زیرا این منطقه در حد فاصل روستاهای صفرابسته و ایکومچال و در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی آستانه اشرفیه قرار دارد.




لوازم مورد نیاز برای رفتن به تونل صفرا بسته

برای رفتن به تونل صفرا بسته مانند هر منطقه دیگری باید لوازم و وسایل مورد نیاز آن منطقه را به همراه خود ببرید.

از بین لوازم مورد نیاز می‌توانیم به کفش مناسب پیاده روی، بطری آب، یک وعده غذایی سبک، کوله پشتی و... اشاره کنیم، زیرا در این پارک امکانات رفاهی زیادی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده است که ظاهر آن نسبتا بکر و دست نخورده باقی بماند و باعث لذت هر چه بیشتر دوستداران طبیعت باشد.

مورد بعدی که باید در رفتن به تونل صفرا بسته به آن دقت کنید این است که با توجه به اینکه در سال 96 به همت جمعی از دوست داران طبیعت، این منطقه طبیعی از زباله پاکسازی شده است، برای حفظ محیط زیست زیبا و دست نخورده این منطقه لازم است تا حتما به همراه خود کیسه زباله به اندازه کافی و مناسب ببرید و زباله های خود را در این کیسه ها قرار داده و با خود به شهر بازگردانید و در نزدیک ترین سطل زباله قرار دهید تا بتوانید به سهم خود در زیبا و بکر نگهداشتن این منطقه سر سبز و زیبا سهیم باشید.

پیشنهاد می کنم از مقاله های آبشار های دیدنی تهران و 15 غار عجیب ایران دیدن کنید.