ایران، کشوری سراسر زیبایی است. هر نقطه ای حرفی برای گفتن دارد. در هر نقطه ای شما می توانید منظره ای زیبا و بکر ببینید. این مورد تنها یکی از نقاط قوت این سرزمین است. برخی از زیبایی هایی که در این سرزمین وجود دارد، تحول عجیبی در تعریف شما از زیبایی ایجاد می کنند. مرداب دریوک یکی از جاهایی است که می تواند به خوبی تعریف شما را از زیبایی متحول کند.

مرداب دریوک، در محلی بسیار دنج و بکر واقع شده است و این بکر بودن، از جمله دلایلی است که باعث شده این مرداب بسیار مورد توجه علاقه مندانش قرار گیرد. مرداب به صورت کاملا وهم انگیز و رمز آلود بین درختان قرار گرفته است.


مرداب دریوک


مرداب دریوک در هر فصلی چیزی برای نمایش دادن دارد. در بهار، درختان این منطقه سرسبزی خود را از سر گرفته و به هر جا که نظر می کنید، چیزی جز سبزی و زیبایی نخواهید دید. در فصل تابستان، درختان زیبایی خود را بیشتر در معرض نمایش می گذارند و جذابیت این مرداب بیشتر خواهد شد. در پاییز، رنگارنگ شدن درختان در نوع خود زیبایی دیگری را به وجود می آورد. در زمستان نیز، سفید پوش شدن این منطقه زیبایی را به روش خود برایتان صرف خواهد کرد. در یک کلام، این منطقه در هر فصلی تماشایی است و کافی است برنامه ریخته و وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و راهی جنگل های کلاردشت شوید. دریوک، درست مانند یک گنج است که در دل درختان جنگل، خود را پنهان کرده است. برای کشف این گنج باید خود را به جنگل های شمال کشور برسانید و اندک سختی راه را به جان بخرید.

مرداب دریوک کجاست؟

شاید برای اولین بار است که نام این مرداب را می شنوید و تصور می کنید که باید برای رفتن به این مرداب مسیر طولانی را طی کنید، این تصور کاملا اشتباه است. نام آشنا نبودن این مرداب توانسته جانش را حفظ کند و همان طور بکر و دست نخورده باقی بماند.

در مورد زیبایی هایی که این مرداب برای ما عرضه کرده است، نمی توان تنها به کلمات بسنده کرد. زیبایی این مرداب را تنها با چشم می توان نظاره کرد. هر چقدر کلمات به زیبایی در کنار یک دیگر قرار گیرند، باز هم نمی توان این مرداب را به زیبایی وصف کرد.

 برای رسیدن به مرداب دریوک، نیازی نیست دنبال جایی با یک اسم خاص و عجیب بگردید. محلی که این مرداب در آن واقع است برای بسیار از تهرانی ها نام آشنا است. مرداب دریوک در جاده چالوس واقع است و یکی از مناظر زیبایی است که می تواند تحسین شما را برانگیزد. مرداب دریوک معمولا جز مقصدهای سفرهای یک روزه برای تهرانی ها به حسای می‌آید اما اگر قصد اقامت طولانی تر داشته باشید میتوانید اقدام به اجاره ویلا در کلاردشت و یا اجاره ویلا در چالوس  کنید و از تمام جاذبه های شهرهای اطراف دریوک دیدن کنید


مرداب دریوک


شاید از خود بپرسید چرا تا به حال نام این مرداب را نشنیده اید. جواب این سوال به محلی که دریوک در آن واقع شده است باز می گردد. مرداب دریوک در بین درختان جنگل های کلاردشت خود را مخفی کرده است تا بتواند برای سال های سال بدون هیچ مشکل و آزاری از ناحیه انسان به بقای خود ادامه دهد.

این تمام علتی است که باعث شده این مرداب هنوز هم بتواند زیبایی های خود را به نحو شایسته ای حفظ کند و برای بسیاری از گردشگران جذاب و ستودنی باشد. آرامشی که از کمپ زدن شبانه در کنار این مرداب حاصل می شود، شاید در هیچ جای جهان مانندش وجود نداشته باشد.

باید ها و نباید های سفر به مرداب دریوک

سعی کنید برای رفتن به این مرداب، وسایل و لوازم مورد نیاز را با خود به همراه بردارید. از آنجایی که شما برای رسیدن به مرداب باید مسیری را به صورت پیاده طی کنید، لازم است که کفش های مناسب پیاده روی بپوشید تا راه رفتن طولانی مدت شما را خسته و آزرده نکند.

اگر در فصول خنک سال که در آن بارندگی زیاد است، تصمیم گرفته اید به بازدید از دریوک بروید، حتما وسایلی مانند لباس های گرم اضافی را نیز با خود بردارید. ضمنا سعی کنید دوربین عکاسی حرفه ای خود را نیز با خود ببرید. دریوک آن چنان چشم شما را غرق در زیبایی خواهد کرد که دوست دارید همیشه این صحنه ها تماشا کنید. تنها راهی که می توان به این هدف نائل شد، گرفتن عکس هایی بسیار زیبا و با کیفیت از مناظر بکر موجود در این منطقه است.


مرداب دریوک


این منطقه جزء یکی از مناطق بکر و زیبای ایران محسوب می شود. از آنجایی که این مناظر به عنوان امانت در دست ما هستند و ما وظیفه داریم آن ها را به همین شکل به نسل های بعد از خود تحویل دهیم،

سعی کنید به هیچ عنوان به طبیعت این منطقه زباله وارد نکنید. به همراه خود یک پلاستیک زباله برداشته و مواد زائدی که تولید می کنید را داخل این پلاستیک بریزید و سپس آن را همراه با خود برده و به اولین سطل زباله ای که مشاهده کردید بیندازید.

برای آنکه سفری بسیار به یاد ماندنی و جذاب را تجربه کنید، بهتر است کوله باری که به همراه خود به این مرداب می برید سنگین نباشد تا سرعت شما را در موقع پیاده روی کم نکرده و باعث عذاب و آزارتان نگردد.

مسیرهای دسترسی به مرداب دریوک

مرداب دریوک، یکی از جذابیت های طبیعی جاده چالوس به سمت کلاردشت است. اگر بخواهید از تهران خود را به این منطقه برسانید، باید وارد جاده چالوس شوید. بعد از ورود به این جاده، مسیر کلاردشت را در پیش گرفته و به سمت عباس آباد راه خود را ادامه دهید.

بعد از پیمایش 5 کیلومتر از این جاده، به یک سه راهی می رسید. مسیر سمت راست این سه راهی را انتخاب کرده و وارد آن شوید. وقتی به ایستگاه گاز رسیدید، ماشین شخصی تان را در محلی مناسب پارک کرده و ادامه راه را به صورت پیاده طی کنید. البته برای کسانی که آفرود و یا نیسان سوارند، نیازی نیست مسیر داخل جنگل را به صورت پیاده طی کنند.


مرداب دریوک


این مرداب، حدود 200 کیلومتر با تهران فاصله دارد که این مسافت حدود چهار ساعت به طول می انجامد. مسیری که باید پیاده روی کنید نیز حدود 4 کیلومتر است. سعی کنید با نهایت انرژی به بازدید از این مرداب بروید تا با همه وجود بتوانید از مناظر زیبایی این منطقه لذت ببرید.

کسانی که به این محل رفته اند، پیشنهاد می کنند که این مسیر را با پای پیاده طی کنید، زیرا پیاده روی داخل جنگل و جاده ای که به این مرداب ختم می شود، خود نیز جزئی از زیبایی هایی است که رفتن به دریوک برای شما فراهم کرده است.

بهترین زمان بازدید از مرداب دریوک

هر چند دریوک در هر زمان و فصلی زیبایی های مخصوص خود را دارد، اما بهترین زمان برای بازدید از این مرداب، در فصولی است که در آن بارندگی زیاد نیست. مسیری که داخل جنگل است ممکن است در اثر بارندگی، به گل تبدیل شده و راه رفتن را برای کسانی که دوست دارند از این منطقه بازدید کنند، سخت کند.

البته با این وجود، باز هم کسانی که عاشق دیدار این مرداب هستند، مغلوب بارندگی نخواهند شد و با استفاده از لوازم و تجهیزات حرفه ای، راه خود را در پیش گرفته و خود را به این مرداب می رسانند. پس بهترین زمان برای رفتن به دریوک را خود شما مطابق با شرایط مد نظرتان تعیین خواهید نمود.