اگر به دنبال آرامش هستید، آن را در دل طبیعت جست و جو کنید. طبیعت به علت داشتن ذات خوب و یک رنگ آرامش عمیقی را در وجودتان ایجاد می کند. آبشار ها نیز از زیبایی های طبیعت هستند که وجود آن ها در طبیعت، نشان از قدرت خداوند می دهد.

استان گیلان آبشار های زیادی دارد، که بعضی از آن ها به خاطر ویژگی و زیبایی خاصی که دارند ، مورد توجه گردشگران بیشتری قرار گرفته است. نام یکی از این آبشارها، آبشار لاتون است.


آبشار لاتون


اگر از خانه نشستن خسته شده اید و می خواهید یک سفر ماجراجویانه را شروع کنید پیشنهاد من به شما این است حتما به آبشار لاتون بروید. در مسیر رسیدن به آبشار با تجربه های جدیدی رو به رو خواهید شد.

آبشار لاتون در مرز استان گیلان در شهر آستارا

بعد از ماه ها کار کردن و مشغله برای رفع خستگی و دور شدن از مشکلات زندگی، رفتن به مسافرت حال مان را بهتر می کند. هر چقدر برای سفر برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و مقصد بهتری انتخاب کنیم لذت سفر دو چندان می شود. اگر مقصد سفر تان در هر فصلی از سال شهر گیلان و یا آستارا می باشد پیشنهاد ما برای شما این است که یک روز را صرف رفتن به آبشار لاتون کنید. آبشار لاتون در دل جنگل قرار دارد و محیط تمیز و دل نشین آن یکی از شگفتی های طبیعت می باشد که شاهکار خداوند را به رخ آدمیت می کشد. آبشار لاتون از تخته سنگ بالای کوه فرود می آید. این آبشار با طول 105 متر ، یکی از طولانی ترین آبشار های ایران می باشد که از کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و به رودخانه لوندویل می ریزد. رودخانه لوندویل از روستای کوته کومه می گذرد و در نهایت به دریای خزر متناهی می شود.

آبشار لاتون کجاست؟

آبشار لاتون در 15 کیلومتری شهر گیلان و نزدیک شهر آستارا می باشد؛ که در شهر لوندویل روستای کوته کومه واقع شده است.

آدرس آبشار لاتون : گیلان - آستارا  - شهر لوندویل - روستای کوته کومه

دانستنی های سفر به آبشار لاتون

از روستای کوته کومه تا رسیدن به آبشار 4 ساعت پیاده روی لازم است. پیاده روی در جنگل خستگی راه را کمتر کرده و باعث می شود در طی مسیر خسته نشوید. برای استراحت در کنار چشمه ها اتراق کنید. نوشیدن آب گوارای چشمه حس سبک بودن به شما می بخشد.

پیدا کردن مسیر آبشار در جنگل کمی دشوار است. حواستان باشد که مسیر را گم نکنید. همچنین می توانید از نقشه و افراد بومی کمک بگیرید.

برای بازدید آبشار یک روز کامل زمان لازم است.


آبشار لاتون


مسیر رسیدن به آبشار در جنگل

بعد از گذشتن از جنگ به تپه های سرسبز و مرتفع می رسید. بعد از کمی پیاده روی تپه، صدای آبشار به گوشتان می رسد.

در این ناحیه 2 عدد آبشار وجود دارد که آبشار اول 106 متر و آبشار دوم 60 متر ارتفاع دارد ولی عرض آبشار دوم بیشتر است.

به مرور زمان در اثر برخورد آب با سنگ، حوضچه هایی طبیعی کوچکی در پایین آبشار به وجود آمده است که به زیبایی آبشار افزوده است.

حالا که این مسیر را طی کرده و به آبشار لاتون رسیده اید بهتر است از قلعه ی اسپیناس و لاتون که در بالای آبشار می باشد؛ دیدن کنید.

 ملزومات سفر به آبشار لاتون

قبل از شروع به سفر  همه وسایل مورد نیاز سفر را مهیا کنید؛ در طول مسیر مکانی برای خرید وجود ندارد.(بهتر است در لوندویل خرید تان را انجام دهید)

در طی مسیر مجبورید از درون آب رد شوید؛ بهتر است کفش ضد آب و راحتی بپوشید.

هوای منطقه کمی از اطراف آن خنک تر است.

یک وعده ی غذایی همراه خود داشته باشید.

توصیه می کنم از برداشتن وسیله ی اضافی جدا صرف نظر کنید طولانی بودن مسیر با وسایل سنگین شما را خسته می کند.

مکان های گردشگری نزدیک

شهر آستارا مناطق طبیعی زیادی دارد که از برجسته ترین آن ها می توان: تالاب استیل آستارا، روستای دربند در جنوب غربی آستارا، تله کابین آستارا، روستای کوته کومه، باغ چای، گردنه حیران، پارک جنگلی بی بی یانلو و تالاب آق را نام برد.


آبشار لاتون


اجاره ویلا در آستارا با رنتی جا

اگر مایلید شب را در نزدیکی آبشار بمانید اتاقک هایی که در مسیر وجود دارد را، اجاره کنید.

در روستای کوته کومه نیز روستاییان خانه های روستاییشان را اجاره می دهند. برای یک شب هم که شده می توانید زندگی روستایی را تجربه کنید.

برای اجاره ویلا در شمال و هتل در نزدیکی آبشار بهتر است به شهر آستارا یا لوندویل بروید.

توصیه ما به شما این است که به سایت رنتی جا بروید و در هر جای استان که می خواهید ویلا اجاره کنید.