آبشار مارگون یکی دیگر از معجزه های طبیعت است که ادمی را مجذوب و متحیر می کند. اگر قصد سفر به استان یاسوج را دارید، ساعتی را به بازدید از این آبشار اختصاص دهید. قبل از انتخاب مقصد برای مسافرت به  یک سری اطلاعات نیازمندیم. ما در این مقاله به شما می گوییم که چرا به آبشار لاتون بروید؟ و باید و نباید های سفر را به طور کامل برایتان شرح می دهیم. حتما شنیده اید که می گویند "هیج جا خونه خود ادم نمی شه." در سفر به آبشار مارگون و قدم زدن در طبیعت حس خانه بودن را به شما القاء می کند. همچنین برای سفر مقصدی را انتخاب کنید که حس" زنده بودن " را در شما تقویت کند.

با رنتی جا همراه باشید تا سری به آبشار مارگون بزنیم و اطلاعاتی راجع به امکانات آبشار، آدرس و جاذبه های گردشگری نزدیک بدست آوریم. 



اطلاعات جامع در سفر به آبشار مارگون

این آبشار در کوهستان استان کوهگلویه و بویر احمد واقع شده است. برای رسیدن به آبشار باید مسیر کوهستانی و خاکی را طی کنید؛ پس بهتر است بازدید را به ماه بهار تابستان موکول کنید، تا خطر سفر را کاهش دهید.

بعد از رسیدن به آبشار نیازی به پیاده روی نیست ماشین تا 800 متری آبشار می رود. در نزدیک آبشار پارکینگ برای پارک ماشین وجود دارد. این آبشار داخل محوطه ی کوهستانی است که سفر به آن بسیار لذت بخش است. ارتفاع آبشار به  70 متر می رسد که دارای عرض 100 متری است. آبشار مارگون از ریزش آب رودخانه از به پایین سخره به وجود نیامده  بلکه آب از دل کوه بیرون می ریزد. به همین علت به آن "آبشار چشمه" می گویند.

 فصل تابستان بهترین فصل برای بازید می باشد چرا که در گرم ترین فصل سال دمای هوا آبشار به 10 درجه می رسد.  اگر در فصل زمستان به آبشار سفر کنید قندیل های بزرگی را در آبشار مشاهده خواهید کرد که حیرت انگیز است و شبیه به محیط کارتون عصر یخبندان است.

در فصل تابستان ازدحام جمعیت در آبشار زیاد است به همین علت توصیه می شود در تعطیلات و آخر هفته به آبشار نروید؛ تا از زیبایی آبشار استفاده کنید.


آبشار مارگون


آبشار مارگون کجاست؟

آدرس آبشار لاتون : استان کهگلویه و بویر احمد، جاده یاسوج

قبل از رسیدن به شهر یاسوج، در جاده تابلو های راهنما برای رسیدن به آبشار وجود دارد.

توصیه ی ما به شما این است که اگر در فصل زمستان راهی سفر شدید حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشید. شما جاده ی کوهستانی را طی خواهید کرد و در زمان بارش برف و بران امکان انسداد جاده وجود دارد.

اجاره منزل در آبشار مارگون

نگران اقامت خود در شهر یاسوج نباشید هتل ها و ویلا های روستایی زیادی در شهر وجود دارد که می توانید قبل از سفر، محل اقامتتان را مشخص کنید.

حتی می توانید شب را در چادر هایی که نزدیک آبشار تعبیه شده اند بگذرانید و یا خودتان چادر بزنید.

هتل های نزدیک آبشار مارگون

هتل های زیادی در یاسوج وجود دارد که از معروف ترین آن ها می توان هتل دال دنا یاسوج را نام برد.

هتل مامان بزرگ، هتل عدلو و هتل تنگ مروارید از هتل های خوب استان یاسوج هستند.

  جاذبه ی گردشگری نزدیک آبشار مارگون

جاذبه های دیدنی دیگری در نزدیکی آبشار وجود دارد؛ که می توانید در سفر به استان یاسوج به بازدید آن بروید. مثل:


آبشار مارگون


-منطقه محافظت شده آبشار مارگون

-پارک اسکی پولادکف

-باغ و تفرجگاه سید باغ

 -تفرجگاه بوستان

 -باغات کمهر