لیلا کوه یکی از مناطق گردشگری تفریحی در شهر لنگرود می باشد که سفر به این ناحیه سبب می شود شما یک سفر به یاد ماندنی و هیجان انگیز را تجربه کنید. وجود پوشش گیاهی زیبا، رود خانه پر آب، زیبایی لیلا کوه، شالیزار هاو جنگل سرسبز همگی به دست هم داده اند تا گوشه ای از بهشت را در ایران به نمایش بگذارند. اگر قصد مسافرت دارید و نمی دانید به کدام شهر سفر کنید شهر لنگرود را به شما معرفی می کنیم و می توانید با اجاره ویلا در شمال در این منطقه اقامت کنید. با ما در این مقاله همراه باشید تا لیلا کوه لنگرود را با شما آشنا کنیم.


لیلا کوه لنگرود


لیلا کوه کجاست؟

آدرس: گیلان، لنگرود، میدان فرمانداری، سمت راست لیلا کوه در جنوب غربی شهر لنگرود واقع شده است. در ابتدای شهر لنگرود میدان فرمانداری مشاهده می شود سمت راست این میدان خیابانی است که شما را به لیلا کوه می رساند.3 کیلومتر اول مسیر آسفالت است و به راحتی به دامنه ی کوه می رسید.

بهترین فصل برای سفر به لیلاکوه؟

بهترین زمان برای بازدید از طبیعت لیلا کوه فصل بهار و تابستان می باشد که آب و هوای خوب و معتدلی دارد و عطر چای در مسیر رسیدن به قله ی لیلا کوه به مشام می رسد به مشام می رسد؛ همچنین شما می توانید چای طبیعی را از مزرعه داران تهیه کنید. اما اگر عاشق سفر در فصل پاییز هستید و دیدن طبیعت چهار رنگ را ترجیح می دهید به شما پیشنهاد می کنم در فصل پاییز به لیلاکوه لنگرود سفر کنید. 

مسیر دسترسی به لیلا کوه

در مسیر رسیدن به لیلا کوه از مزرعه چای و پرتقال عبور می کنید. پیشنهاد ما به شما این است که این مسیر را پیاده بروید تا آرامشی وصف ناپذیر را تجربه کنید.

برای رسیدن به لیلا کوه چند مسیر وجود دارد. مسیر اصلی که از لیلا کوه می گذرد را در بالا به آن اشاره کردیم؛ اما دو مسیر فرعی دیگر هم وجود دارد که شما بایستی از روستای دیوشل و جاده مال رو آقا سید جیل (از افراد بومی برای راهنمایی سوال کنید) به سمت بالا رفته و از جاده عمومی( سمت راست میدان فرمانداری) که ذکر کردیم برگردید. 

اما مسیر فرعی دیگر که شما را به قله ی کوه می رساند از میان جنگل است که پیاده روی در آن بسیار  لذت بخش است. برای راهنمایی از افراد محلی سوال بپرسید اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر برای اولین بار می خواهید بروید بهتر است از این مسیر نروید پیدا کردن راه در جنگل سخت است و ممکن است در جنگل گم بشوید.


لیلا کوه


  مناطق گردشگری نزدیک لیلا کوه

در مسیر رسیدن به لیلا کوه در دامنه ی کوه، روستای پرشکوه قرار دارد؛ می توانید به روستا رفته و مرکبات و چای و پیله ابریشم از آن جا تهیه کنید.

اگر قصد اقامت در این ناحیه را دارید روستای پرشکوه یکی از زیبا ترین روستا های ناحیه است. برای دیدن ویلا های نزدیک این ناحیه  می توانید از سایت رنتی جا کمک بگیرید تا بهترین ویلای منطقه را با مناسب ترین قیمت و لوکیشین عالی به شما معرفی کند.

دریاچه کومله، عمارت عبدالعلی خان، پل خشتی لنگرود و خانه منجم باشی از مناطق گردشگری نزدیک این ناحیه هستند.

چرا لیلا کوه لنگرود به مرکز قلیان استان معروف است؟

در طی مسیر و جاده لیلا کوه برای رسیدن به قله چای خانه و قلیان سرای های زیاد و معروفی قرار دارد که باعث شده به لیلا کوه  قطب قلیان سرای گیلان بگویند. نوشیدن چای در چایخانه های مسیر خالی از لطف نیست. یکی از معروف ترین چایخانه و قهوه خانه های لنگرود "دیشلمه است.


 لیلا کوه


علت نام گذاری لیلا کوه

افراد بومی این منطقه معتقد هستند که لیلا شاه نام دختر پادشاه گیلان یا به  گفته ی لنگرودی ها پادشاه دختران بوده که افتخارات زیادی برای شهرشان در زمان سلطنتشان داشته. مقاومت شجاعانه او در دفاع از گیلان و دلاوری هایش در برابر اعراب هنوز بر سر زبان مردم گیلان است. به همین علت به افتخار ایشان نام کوه را لیلا کوه گذاشته اند. شاعر معروف ایرانی محمود تابنده شعر لیله کو را در وصف این کوه سروده است.

فاصله ی تهران تا لنگرود و لیلا کوه 

برای رسیدن به لنگرود و لیلا کوه از تهران تقریبا باید 5 ساعت رانندگی کنید. برای رسیدن به لنگرود از استان تهران شما دو انتختاب دارید 

مسیر اول : رفتن به شهر قزوین و سپس شهر رشت است این مسیر طولانی تر است و باید 364 کیلومتر رانندگی کنید ولی اگر بخواهید در طی مسیر از زیبایی راه استفاده کنید بهتر است از مسیر دوم بروید.

مسیر دوم : ابتدا به چالوس رفته از شهر مرزن آباد، عباس آباد، تنکابن، رامسر و رودسر عبور کرده و به لنگرود برسید. برای رسیدن به مقصد از این مسیر باید 297 کیلومتر رانندگی کنید.

سوغاتی لیلا کوه

یکی از بهترین شهر های شمالی برای خرید سوغاتی شهر لنگرود است که به علت تنوع در خوراکی و صنایع دستی توجه مسافران را جلب کرده است.

اگر قصد خرید سوغاتی در لیلا کوه لنگرود را برای عزیزانتان دارید در مسیر لیلا کوه باغ چای، نارنج و پرتقال وجود دارد؛ به مزرعه بروید از صاحبان آن ها خرید کنید. همچنین می توانید با رفتن به روستا های نزدیک لیلا کوه نان محلی، ترشیجات و مربی جات بخرید.

از سوغاتی های معروف لنگرود می توان حصیر بافی، چادر شب بافی، بامبو بافی،سفال گری، برنج، کلوچه سنتی، نان محلی، ماهی و نان محلی را نام برد که در این شهر به راحتی در بازار محلی روزانه پیدا می شود.