دریاچه لاهیجان یکی از مناطق گردشگری استان لاهیجان به شمار می رود که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا پذیرا است. مساحت این دریاچه 17  هکتار و عمق آن چیزی حدود 4 متر است. در وسط دریاچه جزیره ای وجود دارد که توسط یک پل سیمانی می توان به داخل آن رفت. افراد بومی این منطقه برای پیاده روی و ورزش صبح گاهی به دریاچه می آیند و در هوای دلپذیر لاهیجان ورزش می کنند.

دریاچه لاهیجان

تاریخچه دریاچه لاهیجان

شاید کنجکاو باشید تا اطلاعاتی درباره ی قدمت دریاچه لاهیجان و نحوه ی ساخت دریاچه بدست آورید. ما در این امر شما را راهنمایی می کنید.
در زمان سطلنت شاه عباس صفوی و به دستور ایشان دریاچه لاهیجان برای تفریح خودشان و آب دهی مزارع در آن سال ها بنا شد(حود 400 سال پیش) که یکی از زیبا ترین مناطق در زمان خود بوده است. حتما این سوال نیز برایتان پیش آمده که علت وجود جزیره در وسط آن چیست ؟ در زمان سلطنت شاه عباس یک کاخ شخصی در وسط جزیره برای شاه عباس ساخته شد. اما اکنون این آثار تاریخی تخریب شده و هیچ.اطلاعی از نحوه ی تخریب آن در دست نیست. اکنون از آن کاخ بزرگ فقط یک عمارت  قدیمی کوچک به جا مانده است.

دریاچه لاهیجان کجاست؟

دریاچه ی لاهیجان در شرق لاهیجان داخل شهر واقع شده است و دسترسی به آن بسیار راحت است. آدرس دریاچه لاهیجان: لاهیجان _ بلوار مطهری _  ساعت بازدید از دریاچه 24 ساعته است.

دریاچه لاهیجان


سوغاتی لاهیجان

لاهیجان به زادگاه چای ایران و مزرعه های چای معروف است؛ پس بهترین سوغاتی که می توانید از لاهیجان برای دوستانتان تهیه کنید چای تازه و ارگانیک لاهیجان می باشد. اما لاهیجان سوغاتی های دیگری مثل مربا و کلوچه و ترشی و ... است که طرفداران زیادی در بین ایرانیان دارد. مکان های گردشگری لاهیجان شیطان کوه یکی از مناطق نزدیک به دریاچه لاهیجان است ک می توانید پس از بازدید این منطقه سری هم به شیطان کوه بزنید.

سوغاتی لاهیجان


هر انچه که در سفر به لاهیجان باید بدانید

 برای بازدید نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد.(هزینه بازدید رایگان است) کافه و رستوران های زیادی در مجاورت دریاچه افتتاح شده است که کیفیت قابل قبولی دارند. تنها یک سال است که از افتتاح دریاچه می گذرد و اجازه بازدید به گردشگران می دهد. دریاچه لاهیجان درون شهر است و نیاز به طی مسافت طولانی ندارد.

فاصله لاهیجان از تهران 

تهران تا شهر لاهیجان 350 کیلومتر فاصله دارد. فاصله ی زمانی آن تقریبا حدود 4 ساعت است. 

لاهیجان


محل اقامت در لاهیجان

اگر می خواهید شب را در نزدیکی دریاچه بگذارید و بتوانید از هتل ویو دریاچه را داشته باشید باید به شما بگوییم که این امکان وجود دارد؛ یکی از شعب هتل های جهانگردی رو به روی دریاچه واقع شده است. ولی اگر قصد اجاره ویلا دارید به سایت رنتی جا بروید و ویلای مورد نظرتان را پیدا کنید. کاربران رنتی جا ممنون که با ما همراه بودید. مایع افتخار ماست اگه نظرات خودتون رو اعلام کنید و در صورتی که قبلا به بازدید دریاچه لاهیجان رفته اید تجربیاتتون را با ما به اشتراک بذارید تا مسافرین رنتی جا با راهنمایی شما سفر خوبی را تجربه کنند.