هر شهری یک کوه معروف دارد که به کمک آن مشهور است مثل کوه سنگی شهر مشهد و کوه صفه در استان اصفهان؛ اما شهر لاهیجان را با شیطان کوه می شناسند. شیطان کوه، کوهی زیباست که کوه نوردی و شنیدن آب آبشار در طبیعت آن مملوء از آرامش است. این کوه ادامه ی کوه جبال البرز است که با درختان جنگلی پوشیده شده است. وقتی از مسیر پلکانی کوه بالا رفتید شهر لاهیجان زیر پاهایتان است.معمولا جاذبه های طبیعی، در اطراف شهر ها، دل کوهستان ها و جنگل ها هستند و برای رسیدن به آن ها باید مسافت زیادی را طی کنیم اما شیطان کوه در داخل شهر است و دسترسی به آن راحت است. اگر به شهر لاهیجان رفته باشید حتما شیطان کوه را دیده اید.


شیطان کوه


علت نامگذاری شیطان کوه

وقتی نام شیطان کوه را می شنوید وجودتان را ترس و دلهره می گیرد. حالا بیاید باهم بررسی کنیم علت اینکه نام کوه را این چنین انتخاب کرده اند چیست؟ فلسفه ی نامگذاری این کوه از این مسئله نشات می گیرد که اهالی لاهیجان می گویند: وقتی شما به بالای کوه می روید حس می کنید که به راحتی می توانید با دویدن به پایین آن برسید اما اینطور نیست و پایین آمدن به این راحتی نیست. بخاطر همین می گویند که شیطان چشم شما را کور می کند یا به اصطلاح گول میزند. در قدیم  به این کوه "شاه نشین " می گفتند.

موقعیت مکانی شیطان کوه

شیطان کوه لاهیجان در شرق لاهیجان است که درون شهر واقع شده است. آدرس شیطان کوه: میدان کاشف السلطنه، خیابان سبز ماشینتان را کنار آبشار پارک کنید و به بازدید بپردازید.


شیطان کوه


دانستنی های سفر به شیطان کوه

می توانید یک روز کامل را در شیطان کوه بگذرانید تفریحات زیادی زیادی در کوه وجود دارد که شما را سرگرم می کند. در بازدید حتما با دریاچه لاهیجان هم بروید که در مجاورت کوه است. هزینه ی ورودی ندارد و به صورت 24 ساعته در هر چهار فصل سال بازدید دارد. در هر چهار فصل سال می توانید به شیطان کوه بروید هر فصلی زیبایی خودش را دارد.

جاذبه های گردشگری نزدیک

دریاچه لاهیجان از جاذبه های نزدیک به شیطان کوه است که تقریبا 200 متر با هم فاصله دارند. تالاب سوستان یکی از زیبا ترین تالاب های شمال است که بهشت مانند است. که در شهر لاهیجان واقع شده است.تالاب سوستان در هر 4 فصل زیباست و امکان بازدید وجود دارد. از جاذبه های دیگر می توان مسجد اکبریه، موزه تاریخ چای، تله کابین و پل خشت را نام برد.


جاذبه های گردشگری شیطان کوه


بام سبز لاهیجان

به بالای شیطان کوه بام سبز یا بام لاهیجان گفته می شود که بالای شیطان کوه است. می توانید پیاده و با ماشین به بالای کوه بروید. تماشای شهر از بالای کوه، در شب بسیار زیباست و مسجد جامع با گنبد هایش در مرکز شهر جلوه ی دیدنی دارد و مانند الماسی در شب می درخشد. نور دریاچه در شب نیز از بام سبز نیز دلرباست می توانید ساعت ها بنشینید و از منظره لذت ببرید.

سوغات لاهیجان

شهر های شمالی ایران به ترشی جات و مربا های محلی اش معروف است. امکان ندارد که به شمال ایران بروید و از ترشی های محلی لاهیجان نخرید. لاهیجان نیز مرکز مزرعه چای و برنج ایران است. اگر طرفدار چای طبیعی  هستید حتما از مزرعه داران، چای تهیه کنید. سوغاتی های دیگری که می توانید برای عزیزانتان تهیه کنید، نان محلی، کلوچه، فتیر، زیتون، حصیر بافی و... است.


سوغات لاهیجان


اجاره ویلا در لاهیجان با رنتی جا

یکی از موضوعات مهمی که در مسافرت مطرح است مسئله ی اسکان و اجاره ویلا در شمال می باشد. همیشه در سفر به شمال ساعتی را درگیر پیدا کردن ویلا و یا سوئیت هستید این درحالی است که در روز های عادی سفر کرده باشید. اگر در تعیلات و نوروز به شمال بروید باید زمان بیشتری بگذارید و هزینه ی بیشتری بدهید و در آخر ویلای مناسبی پیدا نمی کنید. اما با رنتی جا این مشکلات وجود ندارد. قبل از رفتن به سفر ویلای مورد نظرتان را رزرو می کنید عکس های آن را مشاهده کنید. حتی نیازی به پرداخت غیر حضوری نیست بعد از دیدن ویلا به صورت حضوری مبلغ را به صاحب ویلا بدهید.