وقتی صحبت از کویر می شود مکانی بدون آب و علف در ذهنمان نقش می بندد ولی اینطور نیست کویر نیز مانند جنگل و دریا زیبایی های منحصر به فرد خودش را دارد. یکی از زیباترین کویر های ایران که در نزدیکی روستای صادق آباد بافق، استان یزد قرار دارد کویر کاراکال می باشد. این کویر بکر با تپه های شنی عظیم که وسعت آن به بیش از 1500 هکتار با ارتفاع بیش از 50 متر می رسد پوشیده شده است. دلیل شهرت این کویر وجود زیستگاه گربه سانی ست که در آن جا زندگی می کند.


کویر کاراکال


شب های پر ستاره کویر کاراکال

تماشای زیبای ستارگان در آرامی شب و پیاده روی در کنار نخلستان ها و تپه های شنی یکی از لحظات رویایی می باشد. کویر کاراکال از حیات وحشی زیبا برخوردار می باشد که امکان بازدید از حیوانات و پرندگان کویری را برای گردشگران مهیا کرده است.

خانه وحشی بافقی کاراکال

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این کویر خانه ی وحشی بافقی می باشد و از قرن دهم هجری قمری در این مکان به جا مانده است. در مسیر رسیدن به این کویر خانه ای با معماری خاص به چشم می خورد که گردشگران زیادی برای دیدن این خانه به بافق می روند، این خانه از جمله آثار ملی ایران می باشد.


کاراکال


حمام کاکامیر و آب انبار کاراکال

حمام کاکامیر و آب انبار در کویر کاراکال از دیگر جاذبه های این منطقه می باشد. این آب انبار آجری زیبا که گنبدی شکل و دارای 250 متر مکعب حجم می باشد در دل زمین درعمق چهار متری قرار دارد که از بزرگترین آب انبارهای این منطقه به حساب می آید.

قلعه قدیمی باقرآباد

قلعه ای به نام باقرآباد در 2 کیلومتری این کویر قرار دارد. این قلعه یکی از دژهای تاریخی یزد به حساب می آید که از بالای آن می توان شن های نرم کویر را تماشا کرد. قدمت این قلعه به دوران قاجار می رسد و با دستور عبدالرحیم خان فرزند محمد تقی خان بافقی، برای پناه گرفتن مردم از خطرات احتمالی و نگهداری غلات ساخته شد، این قلعه منحصر به فرد از 45 اتاق، دو برج نگهبانی، 3 جایگاه برای سنگ اندازها و 10 جایگاه برای تیراندازها تشکیل شده است.


قلعه قدیمی باقرآباد


اقامتگاه و مجموعه رفاهی برزگری

در کویر کاراکال مشکلی برای اقامت وجود ندارد و برای اقامت می توانید در هتل ها و مسافرخانه های بافق یا نزدیک شهر یزد بمانید. در کنار کویر کاراکال مجموعه ای رفاهی با نام شهید برزگری احداث شده که گردشگران می توانند از خدمات رفاهی خوب استفاده کنند. این مجموعه سوئیت ها و اتاق هایی را برای اقامت مسافران فراهم کرده تا شب را در آنجا بگذرانند، از دیگر امکانات این اقامتگاه می توان به والیبال ساحلی، حمام آفتاب، پرواز با چتر پاراسل و زمین بدمینتون اشاره کرد. اگر از قبل برای سفر خود برنامه ریزی کرده اید می توانید برای اقامت خود در سایت رنتی جا اقدام به اجاره ویلا کنید و با خیال راحت سفر کنید.


کویر کاراکال


مسافت تهران تا کویر کاراکال

اگر می خواهید از تهران به کاراکال بروید ابتدا باید راهی یزد و از یزد وارد جاده ی بافق شوید بعد از آن مسیر را ادامه دهید. از تهران تا کاراکال 760 کیلومتر فاصله می باشد، با اتوبوس این مسیر 8 ساعت زمان می برد که بعد از رسیدن به این کویر زیبا خستگی از تنتان در می رود.

آب و هوای کویر کاراکال

از آنجایی که کویر ها از آب و هوای خاصی برخوردارند هرفصلی مناسب رفتن به کویر نیست. در تابستان با بالا رفتن دمای هوا در برابر آفتاب سوزان کویر طاقت فرساست. رفتن به کویر در سرمای خشک زمستان غیرقابل تحمل می باشد.  پس بهترین زمان سفر به کویر کاراکال در اوایل پاییز تا بهار را می توان در نظر گرفت که از آب و هوای معتدلی برخوردار می باشد.