کویر ورزنه در 117 کیلومتری شرق اصفهان و 150 کیلومتری غرب یزد واقع شده و وسعت آن به 17 هزار هکتار می رسد. وزش بادهای متفاوت که حالت تپه های ماسه ای را به شکل هلالی و طولی در می آورد، دلیل تمایز کویر ورزنه با کویرهای دیگر ایران می باشد. ارتفاع تپه های ماسه ای در بلندترین نقطه به 1000 متر می رسد.


کویر ورزنه


تفریحات و دیدنی های کویر ورزنه

کویر ورزنه نیز مانند مناطق دیگر دارای تفریحاتی می باشد که در ادامه برخی از آن ها را شرح داده ایم.

پیاده ‌روی بر روی تپه‌های شنی کویر

از لذت بخش ترین کارهایی که می توان در کویر انجام داد پیاده روی بدون کفش بر روی شن های داغ می باشد، آرامشی که در گرمای کویر می توان تجربه کرد از تجربیاتی ست که فراموش نخواهید کرد.

رصد ستارگان در شب های کویر

یک از دلایلی که گردشگران به کویر می روند، تماشای آسمان کویر در شب می باشد که  این منظره ی محشر و تماشایی علاقه مندان به نجوم را به خود جذب می کند.


رصد ستارگان در شب های کویر


کمپینگ و شب نشینی درکویر ورزنه

از جذاب ترین تفریحات در کویر کمپ کردن می باشد که با روشن کردن آتش و جمع شدن دور آن به همراه دوستان یا خانواده خاطره ای به یاد ماندنی از سفر به کویر برایتان به جا می گذارد فقط باید با خود تجهیزات کمپینگ به همراه داشته باشید.

زیپ لاین درکویر ورزنه

از تفریحات مهیج در مناطق طبیعی به زیپ لاین می توان اشاره کرد. شما توسط یک قرقره که به یک سیم بکسل وصل است مسافتی را بین دو تپه شنی طی می کنید و در این مسیر در هوا معلق می مانید. این مکان دارای دو زیپ لاین یکی به طول 30 متر و دیگری به طول 400 متر می باشد.

موتورهای چهارچرخ یک نفره و دو نفره (ATV) درکویر ورزنه

وسیله نقلیه مناسب برای عبور و مرور در کویر بر روی تپه های شنی، موتورهای چهار چرخ می باشد که با سرعت بالا می توانید هیجانی وصف نشدنی را تجربه کنید.

ماشین‌های آفرود (SUV) در کویر ورزنه

از تفریحات پرطرفدار در کویر ماشین های آفرود یا شاسی بلند می باشد که به راحتی در ماسه های کویر حرکت می کنند.  برای دیدن جاذبه های گردشگری در کویر می توانید اقدام به اجاره ماشین های آفرود کنید.

پاراگلایدر درکویر ورزنه


تفریحات و دیدنی های کویر ورزنه


پاراگلایدر، ورزشی رقابتی در مناطق مرتفع و بادخیز است که برای پرواز با آن باید به آرامی از سطحی شیبدار به سمت پایین بدوید و با حالت سر خوردن در آسمان از تپه جدا شوید. پرواز بر بلندای کویر و تماشای آسمان لذت عجیبی را به ارمغان می آورد که فراموش نشدنی است.

شتر سواری در کویر ورزنه

اگر می خواهید زندگی بومیان منطقه در زمان گذشته را تجربه کنید شترسواری در کویر ورزنه تفریح مناسبی می باشد. مسابقات شترسواری هرسال در اردیبهشت ماه  برگزار می شود اگر در این ماه به ورزنه سفر کردید حتما این مسابقه را از نزدیک دیدن کنید.

باگی سواری (Buggy)در کویر ورزنه

باگی نوعی وسیله نقلیه موتوری با چرخ های بزرگ و لاستیک های پهن می باشد. از این وسیله نقیله در تپه های شنی، جگل، سواحل و مناطق بیایانی استفاده می شود که دارای سرعت و قدرت بالایی می باشد.

 اقامتگاه در کویر ورزنه

در کویر ورزنه می توانید با چادر و کیسه خواب در مجموعه توریستی سایت واحه کمپینگ کنید اگر هم اهل کمپینگ نیستید می توانید از سایت رنتی نسبت به اجاره ویلا اقدام کنید. به زودی 15 سوئیت برای اقامت گردشگران که ظرفیت آن 120 نفر می باشد را در فاز دوم احداث خواهند کرد، که بعد از آن گردشگران می توانند در آن جا اقامت داشته باشند.


 اقامتگاه در کویر ورزنه


فاصله کویر ورزنه تا تهران

فاصله کویر ورزنه تا شهر تهران، حدود ۵۳۰ کیلومتر می باشد. موقعیت کویر ورزنه که در مرکز ایران و شرق استان اصفهان قرار دارد، دسترسی به آن را برای بسیاری از شهرهای ایران آسان کرده است. برای رسیدن به کویر ورزنه از محل اقامت‌تان خود را به شرق اصفهان برسانید و از طریق شهرهای اردستان، انارک، اصفهان و شهرضا در اطراف کویر ورزنه، به این کویر دسترسی پیدا کنید. این کویر تا شهر تهران حدود 530 کیلومتر فاصله دارد با توجه به موقعیت کویر ورزنه که در مرکز ایران و شرق استان اصفهان قرار دارد باعث شده از شهرهای دیگر به آسانی به این کویر سفر کنند. برای رسیدن به کویر ورزنه خود را به شرق اصفهان برسانید و سپس از طریق شهرهای اردستان، انارک، شهرضا و اصفهان به این منطقه راه یابید.

بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه

کویر منطقه ای گرم و خشک به حساب می آید پس در فصول گرم برای افراد غیر بومی غیرقابل تحمل می باشد. بهترین زمان سفر به کویر ورزنه فصل پاییز می باشد که نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد، در زمستان نیز روزهایی خنک و شب هایی سرد را به همراه دارد اگر قصد سفر به کویر ورزنه در زمستان را داشتید با تجهیزات و لباس کافی سفر کنید.