شاید تا به حال نام ساحل درک به گوشتان نرسیده باشد یا مثلا با توجه به اسمش برایتان جای جالبی به نظر نیاید ولی این چنین نیست ساحل درک یکی از فوق العاده ترین سواحلی ست که در ایران و جهان نظیر آن کم می باشد. تصور کنید در یک نقطه ایستاده اید روبه رویتان دریای پرخروش و پشت سرتان کویر زیبا  قرار دارد، تلاقی کویر و دریا باعث منحصر به فرد بودن این منطقه شده است. در ادامه رنتی جا را همراهی کنید تا از شگفتی و منحصر به فرد بودن این ساحل بیشتر بدانید و یکی از سفرهایتان را به این منطقه اختصاص دهید.


ساحل درک


ساحل درک کجاست؟

درک در زبان محلی به معنای سکونت در کنار دره می باشد، اگر به نقشه ایران نگاه کنید نقطه ای وجود دارد که اقیانوس هند و دریای عمان به هم می رسند ساحل درک دقیقا درهمان نقطه قرار دارد. درک دراستان سیستان و بلوچستان در بخش زرآباد و نزدیک به چابهار می باشد این روستا بین دو بندر مهم یعنی بندر چابهار و بندرعباس واقع شده است. ساحل روستای درک از چهار نوع ساحل شنی، ماسه ای، صخره ای و مرجانی پوشیده شده، دیدن طلوع و غروب خورشید بر روی این ساحل چنان حال آدمی را خوب می کند که برای همیشه این سفر در ذهنتان باقی می ماند.

ویژگی های ساحل درک

ساحل درک برخلاف سواحل شمالی ایران یکی از پاک ترین سواحلی می باشد که به دور از هرگونه زباله است به همین دلیل این منطقه را پاک ترین ساحل کشور می نامند. ساحل روستای درک با وجود غروب چشم نواز و وجود کوه های مریخی یا همان مینیاتوری، قدم زدن را بر روی شن های نرمش بسیار دلنشین می کند.

از شگفت انگیز ترین نقاط ایران و حتی جهان می توان به ساحل درک اشاره کرد چرا که دریا و کویر با هم ملاقات می کنند و باعث زیبایی این ساحل شده است و کمتر جایی در جهان این چنین دیده می شود که این گونه باشد. تنها ساحلی که در ایران در کویر واقع شده درک می باشد و بیشتر این گونه ساحل ها در آفریقا، جنوب استرالیا و غرب آسیا قرار دارند.


ساحل درک


بهترین زمان سفر به روستای درک

از آنجا که سیستان و بلوچستان از مناطق گرم ایران به حساب می آید بهتر است برای رفتن به این ساحل بکر اوایل بهار، اواسط پاییز و زمستان را انتخاب کنید تا از آب وهوای معتدل و بادهای خنکی که از سمت اقیانوس هند می وزد در این ساحل زیبا در کنار مردمان خون گرمش لذت ببرید.

چگونه به روستای درک برویم؟

برای رفتن به روستا و ساحل درک ابتدا باید به سمت بندر چابهار حرکت کنید و سپس مسیر خود را به سمت غرب چابهار( روستای زرآباد) طی کنید. روستای درک بین چابهار و بندرعباس واقع شده، و حدود 135 کیلومتر با چابهار فاصله دارد. جاده چابهار به سمت درک دیدنی ترین بخش این سفر خواهد بود که لذت سفر را دوچندان می کند.

اقامت در روستای درک

از آنجا که ساحل درک برای خیلی از افراد هنوز ناشناخته است جز مناطق بکر و دست نخورده جنوب ایران به شمار می آید. اقامتگاهای بومی در این منطقه برای اقامت ساخته شده اگر برای اقامت خود به دنبال اقامتگاهی لوکس می باشید می توانید با اجاره سوئیت در قشم در جنوب کشور اقدام به اقامت کنید. در این منطقه رستورانی وجود ندارد، اما این

اقامتگاه ها تمام وعده های غذایی را برای شما فراهم می کنند. اگر برای رفتن به سفر روستای درک را انتخاب کردید حتما طعم دلپذیرماهی شوریده این منطقه را امتحان کنید. با وجود مردم خون گرم و مهمان نواز ساحل درک تمام کمبودها و امکانات رفاهی این منطقه به کل فراموش می شود.

از آنجایی که فاصله روستا تا نزدیک ترین پمپ بنزین و فروشگاه زیاد می باشد بهتر است موارد مورد نیازتان را از قبل فراهم کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.


روستای درک


کمپ در روستای درک

اگر اهل کمپینگ باشید و تجربه کمپ را داشته اید درک بهترین گزینه برای کمپ کردن می باشد که حتما باید تجربه اش کنید. تصور کنید تماشای آسمان پرستاره در کویر اسرار آمیز با ساحلی زیبا و امنیتی که در این روستا وجود دارد تجربه ای فراموش نشدنی در خاطرتان به جا می گذارد. بعد از کمپ کردن مراقب طبیعت اطرافتان باشید تا آسیبی نبیند تا این ساحل زیبا همان طور پاک باقی بماند.