در این مقاله می خواهیم یکی از روستاهای ییلاقی سوادکوه را به شما معرفی کنیم که اگر از سوادکوه گذر کردید سری به این روستا زیبا و باصفا بزنید و در آن جا از آب وهوای مطلبوش لذت ببرید و با آثار تاریخی روستا برنت بیشتر آشنا شوید. شاید برایتان جالب باشد که این روستا محل زندگی خان ها وبزرگان بوده است و علمایی چون عبدالوهاب مجتهد و میرزا غلامحسین ملکی به این روستا رفت و آمد داشته اند. این منطقه به دلیل ارتباط حاکمان سیاسی با ساکنان روستا از لحاظ توانایی مالی،  نسبت به روستاهای اطراف از امکانات بهتری برخوردار می باشد. پس رنتی جا را دنبال کنید تا بیشتر روستا برنت را بشناسید.


روستا برنت سواد کوه


طبیعت زیبای روستا کهن برنت

روستای برنت واقع در استان مازندران و در جنوبی ترین نقطه سوادکوه، قدمتش به 2 الی 3 هزار سال می رسد. وجود یخچال های طبیعی، رودخانه ها، جنگل های فراوان، کوه های بلند قامت و چشمه های آب معدنی طبیعت این روستای ییلاقی را دو چندان می کند. علاوه بر جاذبه های طبیعی این روستا از جاذبه های تاریخی نظیر آسیاب بادی، عمارت علی محمدخان، مسجد و مدرسه علمیه و غیره  برخوردار می باشد. این روستای ییلاقی با آب و هوا مطلوب و دیدنی هایی که در دل خود دارد محلی مناسب برای گردشگری و طبیعت گردی می باشد. وجود یخچال های طبیعی باعث شده تا دامداران محصولات لبنی و گوشت خود را در این یخچال ها نگه داری کنند با توجه به شغل اهالی روستا می توانید از این محصولات طبیعی و محلی  خوشمزه را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. 

تفریحات و دیدنی های روستا برنت

دیدنی های جاده: برای رفتن به این روستا باید از جاده خوش و آب هوا فیروزکوه عبور کنید. گذر از این جاده زیبا با درختان سرسبز و رودخانه های روان از ابتدا سفر، تا زمانی که به مقصد برسید سفر را برایتان دلپذیر می کند. می توانید برای استراحت در کنار جاده توقف کنید و از صدای دلنشین رودخانه لذت ببرید و عکس هایی زیبا ثبت کنید. انتهای این جاده کمی پر پیچ و خم است اما شور و نشاط رسیدن به مقصد از دشواری این جاده کم می کند.

دیدنی های روستا برنت: اگر علاقه به آثار تاریخی دارید می توانید از منطقه کوشک سر روستا، آسیاب بادی، عمارت علی محمد خان، مسجد و مدرسه علمیه دیدن کنید، علاوه بر این دیدنی ها روستا دارای چندین چشمه آب معدنی نظیر: سرخ رز وااو، داوود وااو، اوکسر وااو و سید بی بی وااو می باشد.

تفریح در روستا برنت : طبیعت این روستا برای دوچرخه سواری بسیار مناسب می باشد پس اگر علاقه به این ورزش دارید می توانید با خود تجهیزات کامل برای دوچرخه سواری را با خود به همراه ببرید و در طبیعت و هوای پاک این روستا به دوچرخه سواری بپردازید. از دیگر تفریحات لذت بخش در طبیعت که روح آدمی را شاداب می کند و حس تازگی به او دست می دهد پیاده روی در طبیعت در منظره ای زیبا می باشد.


روستا برنت


دیدنی های اطراف روستا برنت

·         روستای سنگده 25.9 کیلومتر
·         جنگل راش 25.9 کیلومتر
·         پل سفید 28.2 کیلومتر
·         پل ورسک 53 کیلومتر
 

امکانات روستا برنت

این روستا امکانات آنچنانی ندارد ولی نیاز اولیه مسافران و گردشگران را فراهم می کند.
از امکانات این روستا می توان به آب، برق، سرویس بهداشتی و مغازه اشاره کرد.

اقامت در روستا برنت

برای اقامت در این روستا می توانید با اجاره ویلا در شمال  یا اجاره ویلا در سوادکوه  که 38 کیلومتر با این روستا فاصله دارد اقدام کنید تا شب را سپری کنید، اگر از تجهیزات کمپینگ برخوردار هستید می توانید با خود این  این تجهیزات را به همراه داشته باشید تا به کمپینگ بپردازید.


روستا برنت


بهترین فصل برای رفتن به روستا برنت


فصل بهار با جوانه زدن شکوفه ها بر روی درختان و عطر گل های بهاری که با صدای دلنشین رودخانه هارمونی بسیار زیبایی را به وجود می آورد زمان مناسبی برای رفتن به این منطقه می باشد. پاییز و تابستان این روستا نیز آنچنان خیره کننده می باشد که سفر را برایتان دلنشین می کند. برای رفن به برنت در زمستان سرد و برفی  کمی دشوار است که باید با آمادگی کامل سفر کنید. به طور کلی می توان گفت نیمه اول سال و پاییز بهترین زمان سفر به این روستا می باشد تا از طبیعت چشم نواز این منطقه لذت ببرید.

مسیر دسترسی به روستا برنت

برای رفتن به این روستا ابتدا باید خود را به جاده فیروزکوه برسانید و سپس بعد از آن به سمت سواد کوه مسیر را طی کنید. در پنج کیلومتری سواده کوه تابلو روستا برنت در سمت راست جاده به چشم می خورد. مسیر این جاده با وجود رودخانه و درختان بلند بسیار زیبا می باشد. قسمتی از این مسیر خاکی ست، که پس از مسافت  8 کیلومتر ب این دهکده کوهستانی می رسید. اگر برای رفتن به این روستا فصول سرد را انتخاب کردید حتما با خود تجهیزات و لوازم ضروری را به همراه داشته باشید.

صنایع دستی و سوغات روستا برنت

اهالی این روستا به کشاورزی و دامپروری می پردازند و محصولاتی چون گندم، جو و محصوات باغی تولید می کنند. از دیگر محصولات این این روستا می توان به کشک، آروشه، پنیر، سیب، گردو، گلابی و عسل  اشاره کرد که معمولا گردشگران گردو و عسل را به عنوان سوغاتی با خود می آورند.