اگر به سمت کرج رفتید و به دنبال طبیعتی برای گذراندن اوقات فراغت خود بودید می توانید به سمت روستای آتشگاه بروید و در آن جا از فضای دیدنی آن جا لذت ببرید درادامه رنتی جا را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری از این روستا بدانید.

روستای آتشگاه

یکی از روستاهای کوهستانی واقع در کرج آتشگاه می باشد. این روستا در 20 کیلومتری شمال غربی کرج و 10 کیلومتری شمال گوهردشت قرار دارد. جاده این روستا در تمام چهار فصل از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار می باشد که تا جاده چالوس ادامه دارد. روستا آتشگاه با مساحت 2500 هکتار، شامل خانه های مسکونی، زمین های کشاورزی، چراگاه، کوه و باغ ها می باشد. این روستا با وجود مناظر زیبا و دلنشین به یکی از جاذبه های تفریحی کرج شناخته شده است. آتشگاه از شمال با نوجان و دروان، از جنوب با منطقه باغستان، از شرق با سیاهکلان و از غرب با برغان همسایه می باشد. این روستا با قدمت تاریخی اش در زمان اشکانیان و ساسانیان محل سکونت زرتشتیان بوده و به همین دلیل آن جا را با نام آتشکده می شناختند که بعدها به آتشگاه تبدیل شد.

سنگ های قدیمی این روستا نشانگر قدمت این منطقه در گذشته است. زبان مردم این منطقه به زبان تاتی می باشد.


روستای آتشگاه

 منطقه گردشگری آتشگاه

روستای آتشگاه با وجود آب و هوای مطلوب طبیعتی چهارفصل را به وجود آورده که علاقه مندان به طبیعت و گردشگری می توانند آخر هفته خود را به این مکان بروند. نبود کارخانه های صنعتی دراین بخش باعث شده تا در این منطقه آب و هوا به دور از آلودگی باشد. وجود باغ های میوه در این ناحیه این منطقه را بسیار دیدنی می کند از جمله درختان این باغ ها درخت گیلاس، زردآلو، توت و گردو می باشد. یکی دیگر از دلایلی که افراد به این دهستان می روند وجود داروهای گیاهی در دامنه کوه ها می باشد. از دیگر زیبایی های این منطقه می توان به مسیری که از میان کوه ها عبور کرده و تا جاده چالوس ادامه دارد، اشاره کرد. اگر به همرا دوستان و یا خانواده می روید حتما با خود وسایل پیک نیک به همراه داشته باشید تا در کنار رودخانه های این روستا ساعاتی خوش را بگذرانید. اگر هم علاقه به کوه و کونوردی دارید می توانید وسایل کوهنوردی مثل کفش و عصای مناسب و غیره همراه داشته باشید تا بتوانید قله های مختلف اطراف روستا را طی کنید. از دیگر تفریحات این روستا پارک آتشگاه می باشد که در مرکز آن قرار دارد که محلی دیگر برای پیک نیک برای گردشگران به شمار می آید.

جاذبه های تاریخی آتشگاه

از جاذبه های تاریخی این منطقه می توان به تل مهدیخانی در کنار دژ و قله دوبرادر اشاره کرد که از دوران ساسانی ها به جا مانده است. آرامگاه پیرپیران و یک گورستان قدیمی با سنگ های قرمز نیز از این جاذبه ها می باشند. اگر به دیدن گونه های نادر جانوری مانند عقاب و روباه علاقه دارید با خود یک دوربین شکاری به همراه داشته باشید تا از این جانوران دیدن کنید.

اقامت در آتشتگاه

برای اقامت در این روستا می توانید در منازل روستائیان و یا ویلاهایی که در اطراف وجود دارند مانند اجاره ویلا درکردان اقدام کنید در غیر این صورت با خود تجهیزات سفربه همراه داشته باشید و از قبل از آب و هوای این منطقه اطلاع داشته باشید تا شب را در این مکان کوهستانی زیبا سپری کنید.


آتشگاه کرج


آب و هوای آتشگاه

این روستا کوهستانی دارای آب و هوای سرد می باشد که در زمستان با بارش برف طبیعتش از برف پوشیده می شود و همه جا به طور کامل یخ می زند و در فصل پاییز با بارش باران در این منطقه مواجه می شوید، درکل می توان گفت بهترین زمان سفر به این منطقه کوهستانی ماه اردیبهشت تا شهریور می باشد.

چگونه به آتشگاه برویم؟

برای رفتن به روستا آتشگاه ابتدا باید خود را به 20 کیلومتری شمال کرج برسانیم سپس مسیر را تا 10 کیلومتری گوهردشت ادامه دهیم، این دهستان در انتها یک جاده بن بست قرار دارد.

امکانات روستا آتشگاه کرج

·         آنتن دهی موبایل

·         سرویس بهداشتی

·         سره خانه

·         نمازخانه

·         رستوران

·         نانوایی

·         فروشگاه