شمال ایران و زیبایی هایش آنقدر زیاد است که هیچوقت از دیدن آن سیر نمی شوید و آنقدر دستتان باز است که برای رفتن به شمال می توانید به جاهای مختلفی سفر کنید یکی از این مناطق دریاچه ویستان بره سر می باشد که برای گذراندن سفری متفاوت بسیار مناسب می باشد در این متن رنتی جا را دنبال کنید تا ازاین دریاچه اطلاعات کافی را به دست بیاورید.


دریاچه ویستان بره سر


دریاچه ویستان کجاست گیلان کجاست؟

دریاچه ویستان یکی از جاذبه های طبیعی منطقه خورگام رودبار به شمار می آید. فاصله بره سر تا رودبار حدود 55 کیلومتر و از بره سر تا دریاچه 2 کیلومتر می باشد. مسیر این دریاچه با وجود سنگ ها کمی دشوار است ولی  وجود زیبایی های راه باعث می شود سختی ها به چشم نیاید. بروز یک زلزله باعث پدید آمدن این دریاچه زیبا شده، که وسعت آن به 4 هکتار می رسد. عمق دریاچه ویستان نزدیک به صدمتر و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 125 متر می باشد. کناره های دریا با درختان انبوه راش و مراتع سرسبز پوشیده شده که آدمی را به خود جذب می کند. این دریاچه سرشار از سکوت و آرامش می باشد که گاهی صدای دلنشین پرندگان این سکوت را می شکنند البته صدای زیبای این پرندگان در این فضای با صفا بی نصیب نیست.  وجود ماهی ها در دریاچه با اینور و آنور رفتن با صداهای ریزی که از دریاچه به گوش می رسد یکی دیگر از این جذابیت هاست که به ما نشان می دهند زندگی همین لذت های کوچک می باشد.

این دریاچه در تمام فصل های سال پر آب می باشد و آب آن از آب های زیرزمینی و آب های جاری تامین می شود؛ پس در تمام سال این دریاچه با زیبایی هایش چشم نوازی می کند و در بهار و تابستان با وجود درختان سرسبز و جوانه زدن شکوفه ها زیبایی این بخش دوچندان می شود، اگر علاقه مند به طبیعت و آرامش هستید دریاچه ویستان از بهترین مکان ها برای گذراندن اوقات فراغت در آرامش می باشد.

روی تپه ماهور با گل های وحشی لاله و گل گاو زبان پوشیده شده که زیبایی به خصوصی را به این طبیعت بخشیده شاید جالب باشد گل سوسن چلچراغ که گلی نایاب می باشد در این منطقه وجود دارد. در اطراف دریاچه آبزیان و حشرات و حیواناتی مانند گراز، روباه و موش خرما و پرندگانی نظیر بلدرچین، قمری، کبک و تیهو دیده می شوند.

سفر به این طبیعت سرسبز آنچنان لذت بخش می باشد که جزء سفرهایی می باشد که به اطرافیانتان معرفی می کنید. از آنجا که این منطقه دارای طبیعتی بکر و به دور از دسترس است و کمتر کسی اینجا را می شناسد  امکانات رفاهی در آن به چشم نمی خورد. از این رو برای دسترسی به امکانات و اقامت باید در ویلاهای اطراف یا اجاره ویلا در شمال اقدام کنید که می توانید از طریق سایت رنتی جا آنلاین و به راحتی ویلا وهتل رزرو کنید.

 

جاهای دیدنی اطراف دریاچه ویستان

روستای داماش: روستایی ییلاقی در 6 کیلومتری این دریاچه در بخش عمارلو رودبار واقع شده و مسیر این روستا تا دریاچه خاکی می باشد. این روستا زیبا با ارتفاع 200 متر از سطح دریا قرار گرفته که به آب معدنی که در دل خود دارد معروف می باشد.
دشت سوسن چلچراغ: سوسن چلچراغ گلی بسیار منحصر به فرد می باشد و از ساقه های بلند و میوه های کپسولی با 3 شکاف تشکیل شده؛ این گل بسیار نایاب می باشد ولی در منطقه داماش به فراوانی یافت می شود.


روستای داماش


آبشار شارشار: آبشاری زیبا و دلنشین که در فاصله 500 متری از روستا قرار دارد.

تفریحات دریاچه بره سر

ماهیگیری در دریاچه ویستان: اگر به به ماهیگیری علاقه مندید این دریاچه امکان انجم این کار لذت بخش را برایتان فراهم کرده پس برای سفر لوازم مخصوص ماهیگیری را به همراه خود داشته باشید.
پیاده روی در مراتع بره سر: قدم زدن در میان درختان سرسبز و تنفس هوای پاک از لذت بخش ترین کارهایی ست که در طبیعت انرژی آدمی را دو چندان می کند پس پیاده روی در این مراتع را از دست ندهید.
قایق سواری در دریاچه بره سر: از دیگر تفریحاتی که برای گردشگران در این منطقه فراهم شده قایق سواری می باشد که در میان دریاچه رویایی بسیار لذت بخش است.
کمپینگ در دریاچه ویستان: محیط اطراف دریاچه با آرامشی که دارد مناسب برای کمپ کردن می باشد اگر به منظور کمپینگ به ویستان می روید با خود لوازم ضروری کمپ را به همراه داشته باشید؛ از آنجایی که در این بخش امکاناتی وجود ندارد خریدهای ضروری و مورد نیاز خود را در شهر انجام دهید تا در شب با مشکلی روبه رو نشوید.


دریاچه بره سر


سوغات منطقه ویستان

منطقه ی کوهستانی ویستان باعث شده دام های زیادی برای چرا در طبیعت باشند و چون شغل اهالی این منطقه دامداری می باشد لبنیات درجه یکی را می توان در اینجا یافت. از اصلی ترین سوغاتی این دهستان عسل طبیعی و با کیفیت می باشد که می توانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید. از میوه های این منطقه گردو، تمشک، گلابی، زالزالک و سیب هستند که به صورت فراوان یافت می شود.

بهترین زمان برای رفتن به ویستان

از آن جایی که این منطقه کوهستانی می باشد به طور کلی می توان گفت آب و هوای دریاچه ویستان هم مطابق با آن سرد است. هرچند که دریاچه ویستان در زمستان سرمای طاقت فرسایی دارد اما در فصل تابستان هوایی معتدل در منطقه جریان دارد. با این وجود بهترین زمان سفر به دریاچه ویستان رودبار فصل بهار می باشد که افزون بر هوایی مطلوب و خنک، مناظر طبیعی بی همتایی مقابل چشمانتان نقش می بندند. اغلب توریست هایی که می خواهند از این دریاچه دیدن کنند، فصل بهار را برای بازدید خود انتخاب می کنند. زمانی که آسمان صاف است، انعکاس زیبای آسمان آبی و درختان سبز بر روی آب دریاچه تصویری جالب را به وجود می آورد. البته در فصل پاییز هم مه زیبایی بر منطقه سایه می افکند که تلاقی آن با قطرات باران حس و حال نابی را برای گردشگران  به ارمغان می آورد.

 

ویستان بره سر


چگونه به بره سر برویم؟

اگر از تهران می خواهید به این منطقه بروید حدود 4.5 ساعت در راه می باشید. ابتدا خود را به اتوبان قزوین – رشت برسانید که فاصله قزوین تا این دریاچه حدود 2 ساعت است. بعد از عبور این مسیر به لوشان می رسید که باید به سمت داماش حرکت کنید بعد از گذراندن 40 کیلومتر به اماش می رسید که فاصله این مکان تا روستای بره سر حدودا 8 کیلومتر می باشد زمانی که به بره سر رسیدید در سمت چپ جاده ای فرعی می بینید که آن را باید بپیچید و سپس با پیمودن 2 کیلومتر به این دریاچه زیبا می رسید از آنجایی که این جاده ششیب تندی دارد و از سنگ تشکیل شده با احتیاط رانندگی کنید.