شمال ایران با داشتن جاده ای زیبا و باصفا سفر را برای مسافرین از ابتدا سفر تا زمانی که به مقصد برسند دلنشین می کند. روستاهای کوچک و بزرگ در شمال واقع شده که با وجود سرسبزی و آب و هوای خوش باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده، روستا سرولات در چابکسر که در کنار رودخانه آچیرود در دل طبیعت قرار دارد یکی از این مناطق خوش و آب وهوا می باشد که وجود رستوران خاور خانم باعث معروفیت این دهکده شده است.


سرولات چابکسر


روستای سرولات چابکسر

روستا سرولات در 22 کیلومتری رامسر در چابکسر واقع شده از رامسر تا چابکسر فاصله چندانی نمی باشد و نیاز نیست برای رسیدن به این روستا فاصله طولانی طی کنید.  سرولات در کنار روخانه آچیرود در دامنه کوه ای البرز قرار گرفته، وجود جنگل و رود و منظره ی رو به دریا یکی از جاذبه های این روستاست که می توانید با نوشیدن چای ذغالی در این طبیعت لذت بردن از سفر را برای خود دوچندان کنید. از ارتفاعات این روستا می توان دریای خزر را مشاهده کرد و در این ارتفاعات از سکوت و آرامشی که برقرار است نهایت لذت را برد. وجود آب و هوای خنک در این منطقه همه جا را مه فرا گرفته که باعث شده این محل دیدنی تر شود.

جاهای دینی روستا سرولات

دیدن طبیعت و مناظر سرسبز و جنگل ها از جاذبه های دیدنی این روستا به شمار می آیند. البته می توانید برای گشت و گذار به رستوران های محل بروید و از خوردن غذاهای محلی این منطقه لذت ببرید و یا از بازارچه های محلی دیدن کنید و به خرید صنایع دستی و سبزیجات تازه بپردازید.


جاهای دینی روستا سرولات


رستوران معروف خاور خانم در سرولات

از جذابیت های هر سفر می توان به خوردن غذاهای خوشمزه و محلی آن شهر اشاره کرد رستوران خاورخانم یکی از این جذابیت هاست که در سرولات قرار دارد. رستوران خاورخانم فقط به خاطر مرغ شکم پر، کباب ترش، باقالی قاتوق و غذاهای محلی دیگرش معروف نشده بلکه بخاطر تراسی که رو به جنگل های سرسبز قرار گرفته؛ خوردن غذای محلی خوشمزه در این محل با دیدن مناطق زیبای سرسبز سرولات از لذت بخش ترین جادبه های سفر به سرولات می باشد که در سالیان سال در خاطرتان به جا می گذارد.


رستوران خاور خانم


بهترین زمان رفتن به سرولات

از آنجایی که اکثر مردم تابستان را برای مسافرت در نظر می گیرند شمال در این فصل شلوغ می شود و آب وهوایش گرم و شرجی می باشد. ولی اگر می خواهید در بهترین زمان از این منطقه دیدن کنید فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید که هوا مطلوب تر از فصل های دیگر می باشد و از طبیعت بهاری و پاییزی لذت ببرید. زمستان های سرولات نسبت به مناطق ساحلی سرد می باشد و اکثر روزها با مه مواجه می شوید. در نتیجه در تمام فصول سال با توجه به سلیقه و انتخاب زمان مناسب می توانید به این روستا سفر کنید.

سوغاتی های روستای سروستای سرولات چابکسر

 در بازارچه های محلی سرولات انواع و اقسام خوراکی های محلی نظیر ترشی های مختلف، کمپوت، کلوچه، مربا، آلوچه های ترش و لواشک وجود دارد که توسط زنان با سلیقه شمالی تهیه شده، همچنین این زنان هنرمند صنایع دستی مانند عروسک، شال، رودوشی، ظروف حصیری و ... بافته اند که می توانید به عنوان سوغاتی از این محصولات خریداری کنید. خرید صنایع دستی از بازارچه های این منطقه علاوه بر یادگاری و سوغاتی برای خودمان باعث می شود از بانوان این منطقه حمایت کنیم و همین سبب می شود که منبعی برای درآمد داشته باشند و به اشتغال زایی روستا کمک کنند.

اقامت در روستای سرولات چابکسر

از آن جا که این منطقه به سکوتش معروف است می توانید برای گذراندن شب در ویلاها و هتل هایی که در این محل وجود دارد اقامت کنید وجود مناطق سرسبز در این روستا باعث شده تا ویلاهای این منطقه از منظره ی خوبی برخوردار باشند. برای اقامت می توانید به اجاره ویلا در شمال سایت رنتی جا مراجعه کرده و با اطمینان کامل اقدام به اجاره ویلا کنید.    


اقامت در روستای سرولات چابکسر


فاصله تهران تا سرولات چابکسر

همانطور که گفتیم از سرولات تا رامسر یا چابکسر فاصله چندانی نیست و برای رسیدن به این منطقه نیازی به پیمودن مسیر طولانی نسیت. از تهران تا سرولات فاصله ای حدود 268 کیلومتر می باشد که حدود 4-5 ساعت زمان می برد تا به این روستا برسید. شما هم اگر به این روستا سفر کرده اید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.