جنوب ایران فقط به جزیره کیش و قشم ختم نمی شود، ناحیه ی جنوبی ایران از جزایر کوچک و بزرگ تشکیل شده که هرکدام جذابیت های منحصر به فرد خود را دارا هستند یکی از این سرزمین های زیبا جزیره هنگام می باشد. جالب است بدانید در این جزیره با شنای دلفین ها مواجه می شوید که در همه ی جزیره ها خبری از دلفین ها نیست. در ادامه رنتی جا را دنبال کنید تا اطلاعات کافی از این جزیره کوچک دوستداشتنی کسب کنید.


جزیره هنگام


جزیره هنگام کجاست؟

اگر دقت کرده باشید وقتی صحبت از هنگام می شود می گویند جزیره هنگام قشم دلیل این که در ادامه نام این جزیره قشم را هم می گویند نزدیک بودن جزیره هنگام به جزیره قشم می باشد. فاصله جزیره هنگام تا قشم حدود 29 مایل دریایی می باشد که برای رسیدن تقریبا 45 دقیقه زمان می برد و می توانید توسط قایق یا لنج این مسیر را طی کنید. اکثر مسافرانی که به جزیره قشم می روند یک روز خود را به دیدن این جزیره دوستداستنی اختصاص می دهند.
برای رفتن به جزیره هنگام ابتدا باید به سمت بندرعباس بروید. چون مسیر طولانی ست شاید کمی برایتان خسته کننده باشد بهتر است با هواپیما به بندرعباس بروید. سپس خود را به اسکله کندالو برسانید و در آن جا سوار قایق شوید؛ سعی کنید در صبح زود حرکت کنید چرا که در صبح نسیم صبگاهی که از سمت خلیج فارس می وزد صورت شما را نوازش می کند علاوه بر آن می توانید از دیدن ماهی هایی که در دریا شناورند و به سمت قایق شما می آیند لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی جزیره هنگام

نگاه به کوچک بودن این جزیره نکنید همین جزیره کوچک از جاهای دیدنی منحصر به فردی برخوردار می باشد که شاید جزیره های بزرگتر این جاذبه ها ار نداشته باشند.


جاذبه های جزیره هنگام


ساحل زیبا هنگام

ساحل هنگام به طول 50 کیلومتر می باشد، قدم زدن و تماشای ساحل هنگام بسیار لذت بخش است در ضمن شما با هر قدمی که برمی دارید با تصویری متفاوت از دریا روبه رو می شوید. در میان این قدم زدن ها به سمت سواحل شنی و صخره ای بروید و در کمی درساحل بنشینید با دیدن موج های خلیج فارس و این همه عظمت محو تماشا این جزیره زیبا می شوید که بسیار دلچسب است. یکی از دلایلی که گردشگران به این سواحل سفر می کنند شباهت جزیره هنگام به به سواحل مالدیو و کالیفرنیا می باشد.

ساحل نقره ای هنگام

ساحل نقره ای همانطور که از اسمش پیداست ساحلی نقره گون می باشد. زیبایی به خصوصی را داراست و درهیچ یک از سواحل ایران همچین ساحلی دیده نمی شود. دلیل شن های نقره ای رنگ این ساحل، وجود کانی براق و نقره ای رنگ می باشد، تلفیق شن های نقره ای و دریا فیروزه ای ترکیب جذابی را به وجود آورده اند که بسیار دیدنی ست. متاسفانه ورود به ساحل نقره ای راحت نیست و از آنجایی که گردشگران باعث خسارت این ساحل شدند دیدن آن کمی دشوار شده و باید با قایق های کندالو – هنگام از درون دریا، ساحل نقره ای را تماشا کرد.


ساحل نقره ای هنگام


ساحل درخشان هنگام

دیدن ساحل درخشان هنگام را در شب از دست ندهید، بخاطر دیدن این ساحل درخشان هم که شده یه شب را در این ساحل سپری کنید و از دیدن آن لذت ببرید. وجود نور فیتوپلانکتون های دریایی باعث شده تا برخی از نوار ساحلی هنگام  پر از ستاره شود طوریکه آسمان شب در دریا دیده می شود، اینگونه سواحل جادویی در هر ساحلی وجود ندارد.

تماشای دلفین ها را ازدست ندهید

در اواسط پاییز دلفین ها مهمان این جزیره می شوند و تقریبا تا اواسط اردیبهشت در این منطقه می مانند. برای دیدن این موجودات بازیگوش باید از اسکله کندالو به سمت هنگام بروید تا گروه های دلفین ها را که باهم شنا می کنند را ببینید. این موجودات دوست داشتنی با لبخندی که دارند حس خوبی به شما منقل می کنند و در ذهنتان خاطره ای از این سفر به یاد می گذارند.


جزیره هنگام


خرید سوغاتی های صدفی جزیره را فراموش نکنید

وقتی در این ساحل قدم می زنید بازارچه های کوچکی برپاست که صنایع دستی که توسط بانوان خلیجی ساخته شده به فروش می رسد این صنایع دستی صدفی آنچنان زیباست که گزینه خوبی برای استفاده در تابستان می باشد. در این میان بو و رنگ ادویه ها و سمبوسه شما را وسوسه می کند که از این خوراکی ها خریداری کنید طعم این سمبوسه های جنوبی را از دست ندهید چرا که طعمی فوق العاده دارند.

 چه زمانی به جزیره هنگام برویم؟

از آنجایی که شهرهای جنوبی ایران دارای آب و هوا گرمی هستند و برای گردشگرانی که به این منطقه می روند شاید تحمل گرما کمی سخت باشد. بهترین زمان سفر به  جزیره هنگام اواسط پاییز تا اواسط اردیبشت می باشد و آب وهوای جزیره در این ماه ها نسبت به ماه های دیگر متعادل می باشد. البته برنامه سفر خود را جوری تنظیم کنید تا در ماه های آذر و دی به این جزیره سفر کنید تا از نزدیک به تماشای دلفین ها بپردازید.


جزیره هنگام


اقامت در جزیره هنگام

در این منطقه با وجود زیبایی های خیره کننده اش هتلی برای اقامت وجود ندارد ولی می توانید با اجاره ویلا رنتی جا یا اجاره سوئیت در کیش در این محل اقامت داشته باشید و برای یک روز گردشگری به این جزیره بروید اما اگر می خواهید شب را در جزیره سپری کنید می توانید به جای اجاره ویلا یا هتل در خانه های محلی های خونگرم این جزیره اقامت داشته باشید. اگر لوازم سفر دارید با خود به همراه داشته باشید تا در این جزیره جادویی کمپ کنید.