شمال ایران با جاذبه های طبیعی و جنگل های سرسبز خود مقصد همه ی گردشگران می باشد اگر به دنبال مقصد جدیدی هستید تا شگفت زده شوید دریاچه عروس را انتخاب کنید در این مقاله اطلاعاتی در مورد دریاچه عروس جمع آوری کرده ایم و با شما به اشتراک گذاشته ایم اگر می خواهید اطلاعات کافی به دست آورید تا انتها متن ما را دنبال کنید.


دریاچه عروس


دریاچه عروس گیلان کجاست؟

دریاچه عروس یکی  از جاذبه های طبیعی استان گیلان می باشد که در نزدیکی روستای حلیمه جان در رودبار واقع شده، این دریاچه را با نام حلیمه جان نیز می شناسند. این دریاچه با داشتن آب دو رنگی که در دریاچه به وجود می آید جلوه خاصی به طبیعت  می بخشد.

معرفی دریاچه عروس گیلان

از منحصر به فرد ترین جاذبه های شهر رودبار دریاچه عروس می باشد که آن را با نام حلیمه جان نیز می شناسند. این دریاچه در اطراف رحمت آباد و بلوکات قرار گرفته است. شاید بگویید چرا نام این دریاچه عروس می باشد؟ علت های زیادی برای نام این دریاچه وجود دارد. بعضی ها بر این باورند هنگامی که باد می وزد جلبک های شناور روی دریا به کنار می رود و دریا چهره حقیقی خود را نشان داده و این جلبک ها را همانند تور عروس می دانند. این جلبک ها با کنار رفتن از روی آب منظره ای بسیار زیبا را به وجود می آورد. پس از کنار رفتن جلبک ها سایه درختان انبوه بر روی دریاچه دیده می شود، زیبایی آن را دو چندان می کند. اگر شانس با شما باشد می توانید لاک پشت ها و گاومیش هایی که برای خوردن آب به دریاچه می آیند را ببینید. جنگل سرسبز حلیمه جان در نزیکی این دریاچه قرار دارد. از دیگر زیبایی های این دریاچه شالیزارهایی ست که در اطراف دریاچه واقع شده و یا خانه هایی با معماری قدیمی سنتی در روستا حلیمه جان واقع شده است. از کنار این روستا رودی به نام سپیدرود عبور می کند.


دریاچه عروس


تفریح در دریاچه عروس

با وجود زیبایی های این دریاچه می توانید بهترین تصاویر را در کنار دریاچه ثبت کنید. اگر علاقه به ماهیگیری دارید می توانید به ماهیگیری در این دریاچه زیبا بپردازید. قایق سواری نیز در این دریاچه امکان پذیر می باشد. به دلیل هموار بودن اطراف دریاچه مکان مناسبی برای کمپ کردن می باشد و پیشنهاد می کنیم اگر وسایل سفر دارید حتما به خود به همراه داشته باشید تا در کنار این دریاچه زیبا شب را سپری کنید. از آنجایی که این دریاچه از فاصله کمی با آزادراه قزوین – رشت دارد بهتر است روزهایی را برای سفر انتخاب کنید که تعطیلات نباشد چرا که در تعطیلات و آخر هفته ها گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه می آیند.

چگونه به دریاچه عروس برویم؟

برای رفتن به دریاچه حلیمه جان ابتدا باید خود را به آزادراه قزوین – رشت برسانید. بعد از رسیدن به آزاد راه به سمت منجیل و بعد از آن رودبار حرکت کنید و تا تن کابن مسیر را ادامه دهید. پس از گذشت 5 کیلومتر از رودبار تابلو حلیمه جان دیده می شود. با دیدن تابلو وارد جاده حلیه جان شوید و پس از طی 2 کیلومتر به روستا حلیمه جان می رسید. بعد از رسیدن به حلیمه جان تقریبا حدود 850 متر پیاده طی کنید تا به دریاچه عروس برسید.


دریاچه عروس


اقامت در دریاچه عروس

همانطور که گفتیم اطراف دریاچه صاف و هموار است و می توانید برای گذراندن شب چادر بزنید و کمپ کنید ولی از آنجایی که امکانات رفاهی در اطراف دریاچه وجود ندارد لوازم مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید و یا قبل از اقامت آنها را خریداری کنید. می توانید برای سپری کردن شب، خانه های روستایی که در اطراف دریاچه هستند را اجاره کنید ولی اگر به دنبال اقامت راحت تری هستید می توانید به سایت رنتی جا مراجعه کنید و اقدام به اجاره ویلا در شمال کنید.