روستای کندر یکی از اماکن تفریحی و دیدنی شهر کرج می باشد. این روستا مملو از جاذبه های تاریخی، طبیعی و همینطور گردشگری است.

فرش رنگارنگ لاله در کندر

این روستا به عنوان یکی از بهترین اماکن گردشگری استان البرز دارای طبیعتی بسیار بکر و دیدنی می باشد و از مهمترین ویژگی های طبیعی روستای کندر می توان به گلستان های طبیعی و دشت لاله های روستا که در اطراف کندر به وجود آمده و همانند فرشی رنگارنگ زمین را احاطه کرده است، اشاره کرد.


روستای کندر البرز


کندر کجاست؟

کندر در لغت به معنی کهن و دور می باشد که اشاره به قدمت این روستا دارد. روستای کندر با دشت های لاله زیبای خود و همچنین تنوع اقلیمی آن در بخش آسارا، از توابع استان البرز می باشد. این روستا در حدود ۲۲ کیلومتری از شمال شرق شهر کرج واقع است.‌

چگونه به روستای کندر برویم؟

برای رسیدن به روستای کندر ۲ جاده وجود دارد؛ جاده قدیمی که کمی بالاتر از روستای پورکان می باشد که بخشی از آن خاکی است؛ جاده جدید در ابتدای جاده چالوس ۳۱ کیلومتر بعد از گذر کردن از تونل و پل بیلقان قرار دارد که کاملا آسفالت می باشد.

هنگامی که به روستای کندر رسیدید دشت لاله ها در غرب روستا قرار دارد. در جایی که دشت، فرش رنگارنگ لاله های خود را بر دامن کوه پهن کرده است.

اقامت در روستای کندر

برای اقامت در این روستا گردشگران می‌توانند در اقامتگاه بومگردی و همچنین کلبه های خشتی و کاه گلی مجموعه لزور اقامت کنند و از نزدیک شاهد زندگی روستایی باشند.

این کلبه ها دارای کرسی زغالی و همچنین چراغ نفتی می باشند و با داشتن تنور های زمینی امکان پخت نان محلی را فراهم می کنند. علاوه بر این لازم به ذکر می باشد، تفریحاتی همچون تیراندازی و اسب سواری نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

جاذبه های دیدنی کندر

این روستا دارای جاذبه های تاریخی مذهبی و از جمله طبیعی است که این مکان را به مقصدی مناسب برای گردش تبدیل می کند.

در اینجا شما را با چندی از جاهای دیدنی این روستا آشنا می کنیم.


جاذبه های دیدنی کندر


آبشار کندر

این آبشار از جمله جاذبه های روستا می باشد و دسترسی به آن با پیاده روی از طریق جاده کندر امکان پذیر می باشد. همچنین امکان رفتن به بالای آبشار نیز با طی کردن مسیری کوتاه وجود دارد.

چشمه های کندر

در این روستا تعدادی چشمه های آب جریان دارد که چشمه بالا محل، از جمله آنها می‌باشد.

بر طبق روایات گفته می شود در گذشته تنها بانوان توانایی آب برداشتن از بالا محل را داشتند و چنانچه مردی قصد برداشت آب را داشت، باید به همراه خانمی این کار را انجام می‌داد. چشمه گل یا گل چشمه نیز یکی دیگر از چشمه های روان روستای کندر می باشد که در ابتدای ورودی رودخانه دره گدا به روستا قرار دارد.

امامزاده عبدالله کندر

امامزاده عبدالله جاذبه مذهبی روستای کندر است و قدمت آن به قرن ۷ هجری قمری می رسد.

در این امامزاده سنگ قبرهای قدیمی زیادی با قدمت ۱۸۰ سال وجود دارند که روی آنها اشکالی مرتبط با جایگاه اجتماعی، جنسیت وی و حتی شغل فرد فوت شده حک شده است.

چهل دختر در کندر

از منطقه چهل دختر یا چهل بی بی داستان ها و حکایت های زیادی نقل شده است. بعضی ها باور دارند در این محل چهل دختر که برای زیارت یا گردش آمده بودند ناپدید شدند. که در همین رابطه دخترانی که می‌خواستند بختشان باز شود و یا مشکل دیگری داشتند، به این مکان آمده، نذر و نیاز می کردند.