استان مازندران به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و زیبا و همچنین امکانات رفاهی متعدد و متنوع، همواره جایگاه ویژه و خاصی در بین گردشگران و علاقه مندان به طبیعت داشته است. از شهرستان های جذاب و خوش آب و هوای مازندران، می توان به عباس آباد اشاره کرد. این شهرستان به دلیل مناطق طبیعی بکر و زیبایش در بین طبیعت گردان، محبوب و معروف می باشد. 


عباس آباد


طبیعت زیبای عباس آباد شمال

شهرستان عباس آباد ( با نام قدیمی "لنگا" )، از پرطرفدارترین شهرهای توریستی استان مازندران است که در میان جنگل های سرسبز رشته کوه البرز و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. خوش آب و هوا بودن این منطقه سبب گشته تا به عنوان قطب تولید گل و گیاه استان شناخته شود. شغل اغلب مردم، کشاورزی و باغداری است و از مهم ترین محصولات این شهر، می توان به پرتقال، کیوی و نارنگی اشاره کرد. مردم عباس آباد به زبان مازندرانی سخن گفته و لهجه طبری کلارستاقی دارند. از مناظر دیدنی این شهر می توان به پارک جنگلی خرماچال، پارک ساحلی، جاده جنگلی عباس آباد به کلاردشت، دریا و پارک تفریحی مدرس را نام برد. به علاوه، عباس آباد دارای اماکن زیارتی از جمله امام زاده ایوب، امام زاده سیدکیاابوالحسن و امام زاده آقا سید علی می باشد. نزدیک بودن این شهر به شهرهای چالوس، سلمان شهر، کلاردشت، تنکابن و رامسر محبوبیت آن را افزایش داده است.

سوغات عباس آباد

برای خرید سوغات، محصولاتی از صنایع دستی و هنرهای سنتی مردم این منطقه انتخاب کنید و به عنوان یادگاری از این سفر، به شهر خود ببرید. از جمله این محصولات می توان به کتیبه های سفالی و سرامیکی، لباس های محلی، سبد ها، نازک کاری های چوبی، کلاه های حصیری و تابلو فرش ها اشاره کرد. 

جاهای دیدنی عباس آباد

در این بخش به معرفی کوتاهی از جاذبه های گردشگری شهرستان عباس آباد می پردازیم.

دریاچه عباس آباد

اگر از سمت عباس آباد به طرف بهشهر حرکت کنید، پس از تقریبا 6 کیلومتر به دریاچه ای زیبا به نام دریاچه عباس آباد می رسید که به جنگلی سرسبز منتهی می شود. بنایی داخل دریاچه قرار دارد که زمان ساخت آن به دوران صفویان و زمان حکومت شاه عباس باز می گردد. در فصل های پر آب دریاچه عباس آباد، این عمارت تاریخی به زیر آب رفته و فقط بخشی از سقف پوشیده از گیاه آن قابل مشاهده است.


دریاچه عباس آباد


پارک جنگلی خشکه داران

این پارک جنگلی در فاصله بین  شهرهای عباس آباد و تنکابن قرار گرفته و یکی از خاص ترین مناطق شمال ایران، با پوشش گیاهی منحصر به فرد است. این جنگل محل زندگی برخی حیوانات (مثل شغال، گرگ، گراز) و پرندگان خاصی (از جمله توکا، بوتیمار، قرقاول و انواع پرندگان شکاری) می باشد.

پلاژ ساحلی عباس آباد

پلاژ ساحلی عباس آباد در جنب پل کاظم رود قرار گرفته و از بهترین انتخاب ها برای شنا و تفریح است. این پلاژ ساحلی دارای امکانات گردشگری از جمله اقامتگاه و رستوران می باشد و به مسافران این امکان را می دهد که با خیال آسوده و آرامش خاطر، تجربه ای شگفت انگیز از طبیعت گردی را برای خود رقم بزنند.

غار دهچال

این غار در میان جنگل سرسبز دهچال قرار گرفته است و آن را می توان اسرار آمیزترین جاذبه گردشگری عباس آباد دانست.

مازیچال

 این روستا در فاصله بین عباس آباد و چالوس قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا برابر با 2600 متر می باشد. این روستای شگفت انگیز از درختان بلوط و گل های وحشی پوشیده شده است. 


مازیچال


چگونه به عباس آباد برویم؟

عباس آباد، شهرستانی در غرب استان مازندران است. این شهر در میان جنگل های سرسبز دامنه های البرز و در جوار ساحل دریای خزر قرار گرفته و از شمال به دریای خزر، از غرب به جنگل های خشکه داران، از جنوب به کلاردشت و از شرق به سلمان شهر راه دارد. فاصله عباس آباد تا تهران نیز حدودا 185 کیلومتر می باشد. دسترسی به عباس آباد از طریق جاده چالوس و هراز ممکن خواهد بود.  

بهترین زمان سفر به عباس آباد

اوج زیبایی طبیعت این شهر، در فصل بهار به نمایش گذاشته می شود. عباس آباد در اواسط فروردین ماه، در اعتدال آب و هوایی قرار می گیرد و این اعتدال تا اوایل تیر ماه ادامه دار است. همچنین، اوایل بهار تا اواسط تابستان فصل کشت برنج است.

منطقه شمال کشور در تابستان ها، هوایی بسیار گرم، شرجی و مرطوب دارد و به همین سفر در این فصل را به مسافران پیشنهاد نمی کنیم.

در فصل پاییز نیز مناطق شمال کشور دارای بارندگی های فراوان هستند. البته از مزایای سفر در فصل پاییز، می توان به خلوت بودن شهر و مناطق تفریحی گردشگری به سبب بازگشایی مدارس، اشاره کرد.

به طور کلی استان مازندران، به دلیل قرارگیری در امتداد رشته کوه های البرز و قرار گرفتن در دسته استان های کوهستانی، زمستان های سرد و طولانی دارد و سفر در این سه ماه سال نیز به مسافران توصیه نمی شود. 

اقامت در عباس آباد

علاوه بر جاذبه گردشگری فوق العاده، این شهر از امکانات رفاهی خوبی نیز برخوردار است. همچنین، ویلاسازی در عباس آباد بسیار رایج و پررونق است. در این شهر به راحتی می توانید هتل برای اقامت یا سوییت و ویلا برای اجاره بیابید.

به علاوه، عباس آباد در فاصله کمی از شهر چالوس قرار گرفته، بنابراین امکان استفاده از مراکز اقامتی شهر چالوس نیز برای مسافران فراهم است.