هندورابی جزیره ای بسیار کوچک و منزوی که هنوز صحنه های زیبای طبیعت خود را حفظ کرده، جزیره‌ای بسیار آرام می‌باشد که می‌توانید سواحلی بسیار عالی برای تفریحات ساحلی و شنا برای گردشگران داشته باشد.

در ادامه مطلب شما را با جزئیات این جزیره آشنا خواهیم کرد.


جزیره هندورابی


جزیره هندورابی کجاست؟ 

جزیره هندورابی که یکی از جزایر خلیج فارس می باشد، از توابع بخش کیش و شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. این جزیره که ۴۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، مساحتی بالغ بر ۲۲.۸ کیلومتر مربع دارد . جزیره هندورابی در حدفاصل کیش و لاوان قرار گرفته و تقریباً زمینی هموار بدون عوارض طبیعی دارد. در بهمن ماه ۱۳۸۹ این جزیره طبق قانون الحاق جزایر، به دستور ریاست جمهوری، به محدوده منطقه آزاد کیش تبدیل شد.

فاصله این جزیره تا کیش ۲۸ کیلومتر، تا بندرعباس ۲۳۵ کیلومتر و تا بندر لنگه ۱۳۳ کیلومتر برآورد شده است.

جاهای دیدنی جزیره هندورابی

این جزیره جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبایی را در خود جای داده که با عزیمت به جزیره هندورابی می توانید از آن ها دیدن نمایید.

به طور مثال می توان به:

  1. روستاهای قدیمی جزیره که با خانه های سنتی مرجان ها و گچ ساخته شده اند. در این روستا اتاقی به عنوان مدرسه و یک مغازه کوچک به عنوان فروشگاه وجود دارد و زبان مردم این جزیره اکثراً عربی می باشد. با این وجود تعداد کمی نیز به زبان فارسی سخن می گویند.
  2. قبرستان جزیره که بسیار قدیمی است و در آن نه تنها ایرانیان بلکه پرتغالی ها نیز به خاک سپرده شدند. قبرها آن با سنگ هایی که نشان دهنده جنسیت متوفی می باشد، حکاکی شده اند و نامی از شخص مدفون شده وجود ندارد.
  3. مسجد جزیره، مسجد تک مناره ای برای اهل سنت در این جزیره وجود دارد و تنها مسجد می باشد که به شیوه‌های سنتی ساخته شده است.

 جزیره هندورابی


چگونه به جزیره هندورابی برویم؟ 

شما می توانید به دو روش دریایی و هوایی به این جزیره سفر کنید. برای سفر دریایی یا زمینی به جزیره هندورابی می‌بایست نخست به کیش سفر کرده و سپس از طریق قایق هایی که به سمت جزیره هندورابی می روند، به این جزیره برسید. همچنین از بندر چیرویه تا جزیره هندورابی ۲۰دقیقه با قایق فاصله است که می توانید از قایق‌های ماهیگیری که در آنجا قرار دارند، بخواهید تا شما را تا جزیره هندورابی برسانند.

لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۶ فرودگاه هندورابی به بهره برداری رسیده است و شما می توانید به سادگی از بندرعباس یا هر جای ایران که هستید، به این جزیره به صورت هوایی سفر کنید.

تفریحات در جزیره هندورابی 

از آن رو که جزیره هندورابی با دریا احاطه شده است، بدیهی است که بسیاری از تفریحاتی که در این جزیره برای سرگرمی و گذراندن اوقات وجود دارند، تفریحات آبی باشند. به طور مثال تفریحاتی همچون جت اسکی، غواصی، سافاری، موتور سواری با موتور چهار چرخ و بنانا سواری را در جزیره هندورابی می‌توانید تجربه کنید.


جزیره هندورابی


اقامت در جزیره هندورابی

در جزیره هندورابی امکان اقامت در ویلاها و سوئیت های مختلف و متفاوتی وجود دارد که شما را وادار می کند تا بیش از یک شب را در این جزیره بگذرانید.