تنگه چاهکوه واقع در قشم محلی بی نظیر برای کسانی است که از شلوغی شهرها به دنبال محلی مملو از سکوت هستند جایی که صخره های آن در اثر برخورد با آب باران تبدیل به مکانی طبیعی و بی نظیر شده است که امروزه با نام تنگه چاهکوه شناخته می شود. تنگه چاهکوه یکی از عجایب هفت گانه در ژئوپارک جزیره قشم به حساب می آید که تماشای این منطقه در سفر به قشم پیشنهاد می شود. دیدن ستاره ها در این محل آنچنان زیباست که می توانید ساعت ها در آرامش به تماشای این محل بپردازید.


تنگه چاهگوه


تنگه چاهگوه؛ دره ای شگفت انگیز

دره ای عجیب و غریب که در قسمت شرقی جزیره قشم گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است؛ دره ای  که  از برخورد عناصر طبیعی  باهم زیبایی بخوص خود را به دست آورده اند. این دره با عمق حدود 100 متر، از اشکال متنوعی بر دیواره های خود جاذبه ای بی نظیری را برایتان در پیش دارد. با رنتی جا همراه باشید تا اطلاعات کافی از این تنگه را به دست آورید.

تفریحات در تنگه چاهکوه

در مسیر رفتن به این تنگه می توانید از لحظه به لحظه این جاذبه عکاسی کنید از آنجایی که این تنگه بصورت سایه روشن دیده می شود عکس های بسیار زیبایی می توانید به ثبت برسانید. اگر به سنگ نوردی علاقه دارید و مهارت خاصی در این زمینه دارید می توانید از قبل با مسئولان مربوط به این بخش هماهنگی های لازم را انجام دهید و در این مکان به صخره نوردی بپردازید.


 تنگه چاهکوه


امکانات در تنگه چاهکوه چگونه می باشد؟

از امکانات موجود در این تنگه می توان به مواردی که در زیر نام برده ایم اشاره کرد:

·         سرویس بهداشتی

·         هایپر مارکت

·         رستوران

·         اقامتگاه بومگری

پس از رسیدن به ابتدای تنگه کیوسک نگهبانی، نیمکت و فروشگاه صنایع دستی و سوغات به چشم می خورد ولی در نظر داشته باشید درون تنگه امکاناتی وجود ندارد و در این محل فقط باید از دیدن این طبیعت بی نظیر لذت ببرید.

هزینه ورودی و ساعت بازدید از تنگه چاهکوه

برای دیدن تنگه چاهکوه  می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر اقدام کنید و مدت زمانی که می توانید از این تنگه دیدن کنید حدودا 3 ساعت می باشد. برای دیدن از این مکان تارخی هزینه ورودی دریافت می شود.

چگونه به تنگه چاهکوه برویم؟

برای رفتن به این تنگه ابتدا باید خود را به قشم برسانید؛ این تنگه حدود 70 کیلومتر تا قشم فاصله دارد، در جزیره قشم تاکسی هایی وجود دارند که شما را به تنگه چاهکوه می برند. بعد از گشت و گذار در تنگه چاهکوه می توانید به دره ستارگان، جزایر ناز، جنگل های حرا و غار نمکدان که در نزدیکی این منطقه هستند بروید.


تنگه چاهکوه


چه زمانی به تنگه چاهکوه برویم؟

از آنجایی که قشم در منطقه ای با آب و هوای گرم قرار گرفته هر زمانی برای رفتن به این جزیره مناسب نیست و بسیار گرم می باشد. برای رفتن به این منطقه بهتر است فصل های خنک سال را انتخاب کنید. پس به طور کلی می توان گفت ماه های آخر زمستان و اوایل فصل بهار بهترین زمان سفر به این منطقه است. در سفر به این تنگه با خود کرم ضدآفتاب، بطری آب و کلاه به همراه داشته باشید چرا که این تنگه به دور از امکانات می باشد.

اقامت در تنگه چاهکوه

برای سپری کردن شب در این محل شما می توانید با اجاره سوئیت در قشم و یا هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی که در نزدیکی چاهکوه قرار دارند اقامت داشته باشید. اگر به کمپینگ علاقه داشته باشید می توانید با خود تجهیزات کمپینگ به همراه داشته باشید زیرا چاهکوه یکی از مکان های مناسب برای کمپ به شمار می آید.