شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در طی کردن مسیر رسیدن به رشت و از جاده ی هزار، مقبره ی امامزاده هاشم را دیده باشید. این مقبره در مرتفع ترین نقطه ی جاده ی هراز قرار گرفته است.

امروزه دیگر از این مکان، به عنوان یکی از توقفگاه های میان شهری نام برده می شود و امکانات زیادی در این منطقه قرار گرفته است؛ برای مثال هتل های مختلف، رستوران ها و کافه های بین شهری، مغازه ها و فروشگاه های مختلف و... از جمله ی آن ها هستند. این منطقه کاربری چندگانه دارد؛ برای مثال کارکرد زیارتی و سیاحتی این ناحیه، باعث شده است تا امامزاده هاشم در زمینه های مختلفی مانند زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نام آشنایی در میان مسافران داشته باشد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی کوتاه این امامزاده بپردازیم؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید!

امام زاده هاشم کجاست؟

شاید برای شما نیز سوال باشد که مقبره ی امامزاده هاشم دقیقا در کجا قرار گرفته است؛ باید بگوییم که به دلیل قرار گیری امامزاده هاشم در جاده ی میان شهری، مقداری بر سر شهر و استانی که این مکان را دورن خود جای داده است اختلاف وجود دارد! اما به طور کلی می توان گفت که امامزاده هاشم در جاده هراز قرار گرفته است؛ جاده ی هراز نیز در حوزه ی استحفاظی استان مازندران و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد.


امام زاده هاشم


چگونه به امام زاده هاشم برویم؟

همان طور که گفته شد، این امامزاده در ۳۰ کیلومتری جاده ی رشت به سمت تهران قرار گرفته است؛ مسافران عزیز می توانند برای رسیدن به این مکان، از طریق دو مسیر اقدام کنند. مسیری که معمول تر می باشد، مسیر رشت به سنگر است. شما همچنین می توانید از خودرو ها، اتوبوس ها و یا مینی بوس هایی که از شهر خودتان به این امامزاده سفر می کنند نیز استفاده کنید.

معرفی روستاهای اطراف امام زاده هاشم:

روستا های اطراف امام زاده هاشم(ع)، عبارت اند از اِسکولک و گلسرک. روستای گلسرک که در دهستان سراوان قرار دارد، جمعیتی نزدیک به دو هزار نفر دارد. روستای اسکولک نیز یکی از روستا های شهر رودبار است که پس از رستم آباد و در جاده ی قدیم این منطقه قرار گرفته است. اسکولک روستایی است که به رودخانه، کوه و جنگل دسترسی مستقیم دارد و پوشش گیاهی بی نظیر آن و همچنین آب و هوای دلپذیر این روستا، در میان گردشگران زبان زد است!

فاصله ی تهران تا امامزاده هاشم:

فاصله ی مستقیم امامزاده هاشم تا شهر تهران، 217 کیلومتر است و می توان از شهر تهران، با صرف مدت زمان تقریبا سه ساعت، به این امامزاده رسید.