گردنه حیران منطقه ای کوهستانی و پوشیده از جنگل های سبز است که اغلب اوقات سال آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد؛ به همین علت است که افراد زیادی در تعطیلات یا آخر هفته ها به گردنه حیران می آیند تا از طبیعت بکر و هوای پاک این منطقه بهره مند شوند و در کنار خانواده خود به تفریح و استراحت بپردازند. منظره چشم نواز و هوای مطبوع این ناحیه به شما کمک می کند تا ساعاتی را به دور از شلوغی و سر و صدای شهرهای بزرگ، در دامان طبیعت به گشت و گذار بپردازید و روح خود را تازه کنید. 

تله کابین حیران

اگر شما هم قصد دارید به این منطقه سرسبز و بهشتی سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما بازدید از تله کابین حیران را نیز در برنامه خود بگنجانید. این تله کابین یکی از بهترین تفریحات موجود در منطقه حیران می باشد که از طرفداران بسیاری برخوردار است. تله کابین حیران که در یک مجموعه تفریحی خصوصی در گردنه حیران واقع گردیده، در چند سال اخیر احداث شده است و از ایمنی کافی برخوردار می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به تله کابین گردنه حیران به شما تقدیم کنیم.

سفری از میان ابرها با تله کابین حیران

تله کابین حیران در گردنه حیران میان دو شهر آستارا و اردبیل قرار گرفته است و از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار می باشد. این تله کابین بر فراز ارتفاعات حیران حرکت می کند و از درون کابین ها می توانید جنگل انبوه و سرسبز را زیر پای خود ببینید. تله کابین حیران دارای 30 کابین معمولی با ظرفیت 6 نفر است و 3 کابین وی آی پی نیز ارائه می شود. کابین های وی آی پی دارای امکاناتی نظیر یخچال، وسایل پذیرایی، مبل های چرمی و دستگاه پخش موسیقی می باشند. تله کابین حیران با 1500 متر طول، در ارتفاع 1720 متری از سطح دریا قرار گرفته و از تمامی استانداردهای جهانی برخوردار می باشد. کابین های تله کابین حیران، با سرعت حداکثر 6 متر بر ثانیه حرکت می کنند و سرشار از حس هیجان و لذت هستند. این تله کابین از لحاظ ایمنی و تکنولوژی جزو بهترین تله کابین های جهان محسوب می شود و تجهیزات ساخت اتریش در آن به کار رفته اند که از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشند. زمانی که سوار تله کابین می شوید، دریای خزر و منظره شهر آستارا در شرق شما مشاهده می شود و در غرب نیز به جنگل های فندقلو مشرف خواهید بود. همچنین شهر های مرزی کشور جمهوری آذربایجان نیز در شمال قرار گرفته اند و به وضوح دیده می شوند. تله کابین حیران از میان مه و ابرهای متراکم گردنه حیران عبور می کند و حس لذت بخش و تکرار نشدنی را به شما خواهد بخشید. گذر از بالای کوه ها و جنگل ها تجربه ای بی نظیر است که خاطرات ماندگاری را برای شما به ارمغان می آورد. به طور کلی طی کردن مسافت رفت و برگشت با تله کابین حدود 25 دقیقه زمان می برد و در این فرصت شما می توانید از مناظر اطراف استفاده کنید و عکس های یادگاری بگیرید.


تله کابین حیران

جاذبه های دیدنی اطراف تله کابین حیران

سرگرمی های مجموعه تفریحی حیران تنها به تله کابین ختم نمی شود! سورتمه، پیست کارتینگ و زیپ لاین ازدیگر تفریحات هیجان انگیز و جذابی هستند که برای شما فراهم شده اند تا اوقات خوشی را درکنار خانواده یا دوستان خود سپری کنید. اگر دوست دارید بعد از پیاده شدن ازتله کابین، سوار سورتمه بشوید باید به پایین ترین ایستگاه تله کابین مراجعه کنید. سورتمه سواری در مسیری پر پیچ و خم و هیجان انگیز تجربه ای بی نظیر و به یاد ماندنی خواهد بود که حتما باید آن را امتحان کنید. در صورتی که عاشق سرعت و رانندگی هستید، پیست کارتینگ از شما استقبال می کند! این پیست دارای مسیری مطمئن و ایمن بوده و برای تمامی سنین خودروهای مخصوصی دارد. پس بدون هیچ نگرانی به تفریح و خوش گذرانی در پیست کارتینگ مجموعه حیران بپردازید و حسابی سرحال شوید. زیپ لاین مجموعه حیران با امکانات و تجهیزات استاندارد و ایمن، محلی بی نظیر برای تجربه ای هیجان انگیز در ارتفاعات گردنه حیران است و بی شک یکی از جذاب ترین تفریحات این مجموعه به حساب می آید. بازدید از مجموعه تفریحی حیران نهایتا نزدیک به یک و نیم الی دو ساعت زمان می برد.

جاذبه های دیدنی اطراف تله کابین حیران

چه زمانی به تله کابین حیران برویم

گردنه حیران در منطقه آب و هوایی خاصی قرار گرفته است که پیشبینی وضع هوا را در این منطقه دشوار می سازد. گردنه حیران در اغلب اوقات سال خنک و پوشیده از ابر و مه است. همچنین در فصول پاییز و زمستان شاهد بارش های سنگین و برف و کولاک در این منطقه هستیم؛ لذا چنانچه قصد سفر به این منطقه را دارید، حتما پیش از عزیمت از اوضاع جوی گردنه حیران مطلع شوید. به طور کلی بهترین زمان برای سفر به این منطقه و استفاده از تله کابین حیران، فصل بهار و تابستان می باشد چرا که دراین فصول هوا به نسبت مطبوع تر و بارش ها کمتر هستند. با این حال به یاد داشته باشید که هنگام سفر به گردنه حیران همواره لباس گرم به همراه بیاورید. اما اگر قصد دارید در فصول سرد سال به این ناحیه مسافرت کنید، لازم است وضعیت راه ها و جاده ها را پیگیری کنید. زیرا در این فصول اغلب راه ها به دلیل بارش سنگین برف مسدود می شوند یا اینکه برای عبور از آن ها نیازمند زنجیر چرخ خواهید بود. پس خوب است پیش ازسفر همه جوانب را بسنجید و تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشید. تله کابین حیران در روزهایی که اوضاع جوی مساعد است، ازساعت 8 صبح الی 10 شب به هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

تله کابین حیران

مسیرهای دسترسی به تله کابین حیران

تله کابین حیران بین دو شهر آستارا و گیلان قرار گرفته است و از هر دو شهر به یک میزان فاصله دارد. برای رفتن به این تله کابین باید به جاده آستارا-نمین بروید. اگر قصد دارید از تهران به سمت تله کابین حیران حرکت کنید ، باید حدود 630 متر مسافت را طی کنید که زمانی قریب به 7 الی 8 ساعت زمان می برد. مسیری که باید طی کنید به این ترتیب می باشد: از اتوبان قزوین-رشت به سمت شهر رشت حرکت کنید و سپس از جاده رشت به طرف آستارا بروید. تابلوها شما را در رسیدن به تله کابین حیران راهنمایی خواهند کرد. اگر از گیلان به این منطقه سفر می کنید، حدود 40 دقیقه در راه خواهید بود و چنانچه تصمیم دارید از اردبیل خود را به گردنه حیران برسانید، باید مسیری حدود 25 کیلومتر را بپیمایید.