آبشار میلاش یکی از زیباترین و با شکوه ‌ترین آبشار هاي گیلان است كه هر كسي كه به اين استان سفر مي كند، مشتاق بازديد از اين آبشار است. این آبشار در نزدیکی روستایی به نام میلاش واقع شده است. نام این آبشار بزرگ و زيبا از همین روستا، به علت نزديكي با آن، الهام گرفته شده. میلاش، روستایی از توابع بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر استان گیلان است. روستا میلاش در دهستان اشكور سفلي واقع مي باشد.


آبشار ميلاش


چگونگي دسترسي به آبشار ميلاش

این آبشار جذاب و عظيم که هر ‌ساله گردشگران و مسافران بسیار زيادي را به خود جذب می‌کند در قسمت غربي روستاي ميلاش واقع شده است. ارتفاع این آبشار زیبا و بزرگ چيزي در حدود  ۲۵ متر و عرض آن ۸ متر و مساحت آن  چيزي بالغ بر۱۵۰ متر مي باشد. فشار آب آبشار ميلاش بسيار زياد بوده وجالب است بدانید که چون آب آبشار بصورت پلکانی سقوط می کند، علاوه بر كاهش فشار اوليه آب، سبب عدم ايجاد استخرعميق در پايين آبشار شده است. درجه حرارت آب آبشار از 15 تا 20 درجه سلسيوس مي باشد. آبشار در مسیر رودخانه میلاش قرار گرفته و از کوه بندبن سرچشمه گرفته است. آبشار ميلاش در ارتفاع 800 متري از سطح دريا و 700 متري رودخانه پلورود، در قسمت غربي آن قرار دارد. در بند هاي قبلي ذكر كرديم كه این آبشار در نزدیکی روستای میلاش قرار دارد. این روستا در حدود ۳۰ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده است.این آبشار بزرگ و جذاب بعد از باغ فندق عزیز رحیمی در حدود ۵۰۰ متری از راه مال رو جنگلی میلاش به لامشکن در ميان  جنگل سرسبز ممرز، پلت و میان دره مازی بن و روستای میلاش کوچک قرار دارد. شما می توانید تا روستاي ميلاش با ماشين خود سفر كنيد اما برای رسیدن به این جاذبه طبیعی باید چيزي در حدود 20 دقيقه را در بین درخت‌های انبوه و زیبای جنگل پیاده‌ روی کنید.  توصيه مي شود كه برای رفتن به این آبشار بسيار زيبا، با خود کفش مناسب، كت يا پالتوي بارانی و باتوم ( عصا يا چوب براي كوه يا مسير هاي سخت) همراه داشته باشید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش رحیم آباد، بالاتر از سفید آب، ۵ کیلومتر بعد از پردیس گردشگری همت، روستای میلاش

جاهاي ديدني ميلاش

 اگر قصد سفر به اين روستاي سرسبز و زيبا كه داراي بي شمار جاذبه هاي گوناگون گردشگري است، داريد، به شما توصيه مي كنيم كه حين سفر خود از محوطه كهنه سر نيز حتما ديدن كنيد. اين محوطه تاريخي، قدمتي طولاني دارد، چيزي در حدود 1500 سال قبل كه به دوره پيش از اسلام، تعلق داشته و محل سكونتي براي نياكان ما بوده است.


جاهاي ديدني ميلاش


بهترين زمان رفتن به آبشار ميلاش

از آن جايي كه اين روستا در بخش شمالي كشور و در منطقه اي با آب و هواي متعادل قرار گرفته است، در هر موقعي از سال آب و هواي بسيار خوبي را در حين سفر خود تجربه خواهيد كرد، چرا كه اين روستا به علت قرارگيري در بخش كوهستاني استان گيلان حتي در هنگام تابستان نيز خوش آب و هوايي خود را حفظ كرده است. اما در كل بهترين زمان براي سفر كردن، در فصل بهار است چرا كه حتي بارش ها نيز در اين زمان بسيار سبك بوده و دماي هوا نيز مناسب مي باشد.

اقامتگاه بوم گردي ميلاش

يكي از بيشمار مشكلات مهم مسافران و گردشگران، پيدا كردن مكاني مناسب و راحت  براي اقامت خود در طول سفرشان مي باشد. شما میتوانید با خیال راحت به روستای زیبای میلاش رفته و اقامتگاهی راحت برای خود فراهم کنید چرا كه قصد داريم تا معروف ترين اقامتگاه هاي روستاي ميلاش را به شما معرفي كنيم.

اقامتگاه بومگردی میلاش: این اقامتگاه در روستای سرسبز میلاش قرار گرفته است. اقامتگاه  بومگردی میلاش  فاصله بسيار كمي با آبشار دارد. چيزي در حدود 10 دقيقه! از آن جایی که این اقامتگاه در ارتفاعات قرار گرفته ، منظره‌ ایی خارق‌ العاده و بسيار زیبا را برایتان به ارمغان مي آورد. در اقامتگاه بوم گردی میلاش، پنج اتاق و یک ویلا با ظرفیت‌های مختلف در دو طبقه وجود دارد.

اقامتگاه چومجه میلاش: این اقامتگاه نیز در روستای میلاش واقع شده است. این اقامتگاه، 3 سوييت با متراژ 75 متر دارد و چشم انداز آن به سمت جنگل و كوهستان مي باشد.