منطقه سهیلیه کرج كه در غرب استان البرز واقع شده است، از جمله مناطق پر رونق اقتصادي و توريستي در دهه اخير مي باشد و دارای ویلا های مدرن و لوکسی است که نما و منظره اي بي نظير را آميخته با طبيعت خلق كرده اند. با توجه به تنوع متراژ ، وجود منابع آبی کافی، هوای مطبوع و دلپذیر، سرسبزی چشم نواز و برای خرید ویلا و ساخت و ساز کمترین هزینه و رسیدن به ایده آل ها سهیلیه بسیار مناسب است.


سهيليه



سهيليه كجاست؟

بعد از شهر کرج در حد فاصل جاده کرج به هشتگرد، جاده سهیلیه و با فاصله اي در حدود يك ساعت از تهران قرار دارد. همچنین این بخش تورييستي زيبا در جنوب کردان کرج نیز قرار گرفته است. روستای سهیلیه ازجمله مناطقي است كه به علت نزديكي به شهر تهران و همچنين بر داشتن آب و هوايي مناسب و طبيعتي بي نظير، بر خلاف پايتخت، توجه بسياري از پايتخت نشينان را به خود جلب كرده است. علاوه بر این ها جاده ی سهیلیه بسیار خلوت بوده و رفت و آمد به آسانی صورت می گیرد. سهیلیه از شمال به آزادراه کرج_قزوین و از جنوب به اشتهارد، از غرب به سعید آباد و از شرق نیز به چهارباغ که یکی از مناطق محبوب کرج می باشد نيز راه دارد.

جاهاي ديدني سهيليه

سهلیه نیز مانند مناطق دیگر از جاهای دیدنی بسیاری برخوردار است که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

- دهكده چهار باغ

 دهکده ورزشی چارباغ جزء معدود جاذبه های دیدنی در سهیلیه است که در نزدیکی کردان واقع شده است. اگر می خواهید از این دهکده ورزشی بازدید کنید، می بایست از کرج وارد اتوبان کرج  قزوین شوید و هنگامی که به نزدیکی پل کردان رسیدید، تابلوهای ورود به دهکده ورزشی چهارباغ را مشاهده خواهید کرد. دهکده ورزشی چهارباغ در سال 1372 در این منطقه تاسیس شده و به بهره برداري رسيد و توانسته با ارائه خدمات و امکاناتي معقول و متعهدانه، مشتريان بسياري را به خود جذب كند. در دهکده ورزشی چهارباغ مسیری طولانی جهت پیاده روی و دوچرخه سواری وجود دارد که از میان درختان سرسبز مي گذرد به همين علت بسياري از افراد علاقمند به پياده روي، عاشق قدم زدن در اين مسير بسيار زيبا مي باشند. همچنین در دهکده ورزشی چهارباغ 22 نوع ورزش و تفریح برای گردشگران در نظر گرفته شده است که زمین های روباز و سرپوشیده والیبال، فوتبال، تنیس، فوتبال دستی، بیلیارد و اسنورکل از جمله این تفریحات هستند. جالب است بدانيد كه در اين دهكده جذاب چندين كافي شاپ و رستوران قرارا دارد و در آن جا مي توانيد وعده ها و ميان وعده هاي غذايي دلخواه خود را نوش جان كنيد.


دهكده چهار باغ


- امامزادگان فضل و فاضل (ع)

در منطقه سهیلیه کرج، برای بازدید از امامزادگان فضل و فاضل کافیست به جنوب غربی روستا با ماشين برويد و در سمت راست جاده اصلی، بنای امامزاده را مشاهده خواهيد كرد. بنای امامزادگان فضل و فاضل (ع) به قرن 10 هجری قمری بر می گردد و امروزه از جمله بناهای زیارتی و تاریخی در استان البرز به شمار می رود. مقبره امامزادگان فضل و فاضل در ارتفاع 1980 متری از سطح دریا قرار دارد و تنها بناي باستاني اين روستا به شمار مي رود.  ظروف سفالی در اطراف بنایی امامزادگان پیدا شده که گفته می شود قدمتشان به صدها سال پیش بر می گردد.

مسير هاي دسترسي به سهيليه 

منطقه سهیلیه از سمت شمال به آزاد راه کرج-قزوین و از سمت جنوب به اشتهارد و ازسمت شرق به چهارباغ و ازسمت غرب به بخش مرکزی سعیدآباد محدود می گردد. این منطقه تشكيل شده از تعدادي روستاي كوچك تر مي باشد. هنگام گذر از اتوبان کرج قزوین متوجه می‌شویم که سمت شمالی اتوبان تقریبا کوهستانی و سمت جنوبی اتوبان کرج به قزوین منظره اي سرسبز دارد. در میانه راه اتوبان کرج قزوین به هشتگرد بر می ‌خوریم. در حد فاصل ۲۰ کیلومتری جاده کرج به هشتگرد، جاده سهیلیه قرار دارد. جاده سهیلیه از جاده قدیم کرج قزوین شروع می ‌شود و به عنوان یکی از مسیرهای اصلی دسترسی به تعدادی از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ و طالقان استان البرز است. هنگامی که از منطقه سهیلیه حرف می ‌زنیم، در واقع منظورمان تمام روستا هاي متشكله است. مرکز منطقه ییلاقی سهیلیه روستای آغچه حصار است. کردان، از معروف‌ ترین منطقه ‌های کرج در بخش شمالی اتوبان کرج قزوین قرار دارد که در فاصله ۱۵ دقیقه‌ ای از سهیلیه قرار دارد.

بهترين زمان سفر به سهيليه

منطقه ييلاقي سهيليه كرج، منطقه اي با آب و هواي معتدل و خيلي خوب مي باشد بنابراين در تمامي فصول از آب و هواي فوق العاده خوبي بهره مند است. شما مي توانيد به راحتي هر زمان دلخواهي را براي سفر به اين منطقه انتخاب كنيد. البته در فصول سرد سال مطمئن شويد كه لباسي گرم با خود به همراه ببريد.


سهيليه


محصولات سهيليه

بخش عمده ای از میوه و سبزیجات شهرهای اطراف، از جمله تهران و کرج از باغات و زمین های کشاورزی این منطقه تامین می شود. به دلیل مساعد بودن آب و هوا و خاک و همچنین میزان مناسب آب در منطقه سهیلیه تعداد زیادی مراکز کشت و پرورش گلهای زینتی، نهال و قارچهای خوراکی نيز وجود دارد.

رستوران هاي سهيليه كرج

سهیلیه منطقه ای است که گردشگران آن تنها بخاطر طبیعت زیبا و اعجاب انگيز و همچنين آب و هواي بي نظير به آن  جا سفر مي  كنند بنابراين مراكز خريد و فروشگاه ها يا رستوران هاي بزرگ و مراکز خرید مختلف جهت خرید انواع کالاها وجود نداشته و تنها چند هایپرمارکت بزرگ و محبوب جهت تهیه مایحتاج و خوراک روزمره وجود دارد. اما بازارهای سنتی در سهیلیه وجود دارد که می توان در میان غرفه های مختلف، انواع کالاهای دست ساز و صنایع دستی بومی های منطقه را به عنوان سوغاتی تهیه کنند و همچنین در کنار بازار سنتی سهیلیه، فروشگاه بزرگ ماهی سرا قرار دارد که انواع ماهی های دریایی و پرورشی را با قیمت های مناسب عرضه می کند. منطقه سهیلیه کرج، رستوران های اندکی دارد که برخی از آن ها، در میان مردم به لطف کیفیت غذای بالا و قیمتی مناسب، از محبوبیت قبل توجهی برخوردار هستند. طبق نظراتی که گردشگران داده اند، رستوران زعفرانیه سهیلیه که در منطقه زعفرانیه این شهر واقع شده است بهترین فست فود شهر به حساب می آید و همچنین برای غذاهای غیر فست فودی، رستوران هایی همچون رستوران آقا جون، رستوران امیرخوبان، رستوران گلاره و رستوران اکبرجوجه جزء بهترین رستوران های سهیلیه هستند. در آخر پیشنهاد می کنیم یک وعده غذایی را به دیزی سرای خوبان بروید تا بهترین دیزی را در سهیلیه میل کنید.

مراكز خريد سهيليه

 همانطور كه اشاره كرديم منطقه توريستي سهيليه به علت آب و هواي بي نظير خود محبوب بوده و از آن جايي كه مقصدي تجاري محسوب نمي شود، نمي توان مراكز خريد بزرگ و گوناگوني در آن مشاهده كرد.

اقامت در سهيليه

شما مي توانيد براي گذران اقامت خود در سهيليه ويلاهاي گوناگون و زيبا و بزرگي را اجاره كرده و از سفر خود به اين منطقه لذت ببريد. سایت رنتی جا ین امکان را برای گردشگران فراهم کرده تا به راحتی بتوانند در این منطقه اامت داشته باشند.