باغ پرندگان كيش يكي از بيشمار جاذبه هاي تفريحي كيش مي باشد. اين باغ در نزديكي دلفيناريوم كيش قرار گرفته است و مساحتي بالغ بر سه هكتار دارد. اين مجموعه تفريحي در سال 1380 به بهره برداري رسيد و تا كنون چيزي در حدود 57 گونه مختلف از پرندگان را نگه داري مي كند. با ما همراه باشيد تا به صورت كامل تري با بخش ها و جزئيات اين مكان آشنا شويد.


باغ پرندگان كيش


بخش های مختلف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش، دو قسمت  جداگانه براي نگهداري از پرندگان مختلف دارد.در بخش اول، مسيري وجود دارد كه قفس ها در اطراف آن  جا قرار گرفته اند. اين بخش بسيار سرسبز و زيبا است و پرنده ها ي رنگارنگ، زينت بخش اين قسمتند. روی قفس‌ ها اطلاعات مفید و جامعی درباره‌ ی زیستگاه، نوع تغذیه و ویژگی هر يك از پرندگان نوشته شده است تا اطلاعات مفيدي را در اختيار بازديدكنندگان قرار دهد. بخش دوم که مساحتي بالغ بر 2 هكتار دارد، فضايي باز است كه به پرواز آزادانه پرندگان اختتصاص يافته است. در اين بخش شما پرنده هاي رقصان و رنگارنگ بسيار زيبايي را خواهيد ديد و تجربه اي دلچسب از لمس طبيعت از نزديك را خواهيد داشت.

گونه های موجود در باغ پرندگان

در باغ پرندگان كيش همانطور كه اشاره كرديم انواع گونه هاي مختلف پرندگان وجود دارد. انواع درنا های تاج دار، انواع لک لک ها مارابو و سدلبیلد، پلیکان های پا خاکستری و سفید، فلامینگو ها، طاووس های زیبا، انواع گونه های قو، انواع طوطی ‌های سبز، ماکائو، کاسکو، قرقاول چینی، کاکاتو آلبا، توکان، پنگوئن‌های پا سیاه، مرغ شاخ‌ دار و ... در باغ پرندگان زندگی می کنند. این گونه های پرندگان از گونه هاي بسيار نادري بوده كه جزو حيوانات در خطر انقراض قرار دارند. اين پرندگان زيا و رنگارنگ جزئي ناچيز از قدرت خداوند بوده كه به زمين خاكي ارزاني شده تا انسان فاني در نعمات فراوان رشد كند. در ادامه برخي از گونه هاي ناياب از اين پرندگان را به شما معرفي خواهم كرد. يكي از محبوب ترين قسمت ها محل زندگي پنگوئن هاي پا سياه است. پنگوئن های پاسیاه در این باغ، جذابیت بسياري براي گردشگران دارند چرا كه اين پرندگان اغلب در مناطق سردسير زندگي مي كنند. این پنگوئن ها بسیار بامزه و باهوش هستند و طریقه راه رفتشان بسیار جالب و خنده دار می باشد. ديگر قسمت محبوب، درياچه قوهاست.


باغ پرندگان کیش



آدرس باغ پرندگان

ساعات بازدید باغ پرندگان کیش از فروردين تا شهريور، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و از مهر تا اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ است.از آن جايي كه ساعات بازديد كوتاه است بهتر است در ساعات آغازين آن جا حضور پيدا كنيد تا از تمامي بخش ها ديدن كرده و لذت ببريد.

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جنوب شرقی کیش، داخل پارک دلفین

شماره تماس: 07644471010

قیمت بلیط باغ پرندگان کیش

بلیت باغ پرندگان کیش به‌ صورت يك جا همراه با ديگر بخش هاي مجموعه تفريحي فروخته مي شود . در واقع با خرید بليت شما می ‌توانید از دیگر بخش‌ های مجموعه مانند نمایش دلفین ‌ها و سیرک آکروبات نیز دیدن کنید. قيمت بليت برای افراد بالای چهار سال در سال ۱۳۹۹، ۱۸۲ هزار تومان بوده است. هزينه برای کودکان بین دو تا چهار سال نيم بها بوده و ورود کودکان زیر دو سال نیز رایگان است.