باغ موزه وزیری اولین موزه شخصی ایران است و هزینه های آن را شخص استاد ناصر هوشمند وزیری پرداخت می کند. ناصر هوشمند وزیری از اساتید مجسمه سازی ایران می باشد که در سال 1384 در شمال تهران، این موزه را در مساحت 1000 متر بنا کرد. استاد وزیری در ساخت تمام الگو های این موزه از آثار شاهنامه فردوسی و فلکور ایران الهام گرفته تا محیطی سنتی و اصیل را در اختیار مراجعین گرامی قرار دهد.


غار موزه وزیری


غار موزه وزیری کجاست؟

باغ موزه وزیری در 1 کیلومتری تهران و در منطقه خوش آب و هوای لواسان قرار گرفته است. این موزه شخصی در شمال شرقی تهران بنا شده و در تمام روز ها پذیرای گردشگران و ایران گردان گرامی می باشد.

تاریخچه غار موزه وزیری

موزه وزیری، اولین موزه شخصی در ایران آثاری را در خود جای داده که زیبایی کم نظیر و حرف های بسیاری از فرهنگ ایران و ایرانی دارند. این غار موزه به همت و هزینه استاد ناصر هوشمند وزیری ساخته شده و توسط خانواده ایشان نگه داری می شود. تمامی آثار موجود در این موزه با الهام از شاهنامه و زیر نظر شخص استاد وزیری ساخته شده اند تا یاد آور گذشته پر شکوه ایران زمین باشند.

فضای داخلی موزه

یک گالری هم در موزه وجود دارد که هنرهای تجسمی و تابلوهای مختلف را به نمایش گذاشته است. در باغ موزه وزیری غاری وجود دارد که با همت و پشتکار استاد در قلب کوه کنده شده و 8 تالار تو در تو دارد. در این غار مجسمه های زیادی وجود دارد که شما را به خود جذب می کنند. با ما همراه باشید تا با بخش های مختلف این غار آشنا شویم.


موزه وزیری


کارگاه مجسمه‌ سازی

تمام مجسمه های استاد وزیری در این کارگاه ساخته می شوند؛ پس اگر علاقه مندید از زادگاه این آثار شگفت انگیز بازدید کنید، سری به این کارگاه بزنید.

کارگاه صنایع ‌دستی

این کارگاه محل کار اعضای خانواده وزیری است و توسط دختر استاد وزیری اداره می شود. در این کارگاه می توانید کوره پخت، چرخ سفالگری و دیگر لوازم مربوط به ساخت صنایع دستی را ببینید. اگر قصد سفارش یا خرید سوغاتی را دارید باید از این کارگاه بازدید کنید.

گالری

گالری موجود در غار موزه مکان تجمع هنر های تجسمی و تابلو های متفاوت است.

بخش های غار موزه وزیری

اشیاء بازیافتی و مجسمه‌ها: درخت نوشابه، برای انسان‌هایی که حاشیه خیابان را سطل آشغال می‌بینند، مجسمه‌های عجیب و غریب با جنس‌های متفاوت، سردیس‌ مشاهیر، آدم آهنی

کلکسیون‌ها: کلکسیون شطرنج که از انواع و اقسام شطرنج‌های دوران مختلف تشکیل شده و کلکسیون آفتابه که از تعداد ۶۰۰ آفتابه و پارچ از ادوار مختلف ایران تشکلیل شده است.

سرای بسطامی: سرای بسطامی سالنی با ظرفیت 90 نفر می باشد که می توان در آن جاهمایش و سمینار برگزار کرد.


 موزه وزیری لواسان


آدرس و ساعت کاری باغ موزه وزیری

آدرس: تهران - لواسانات - بلوار امام خمینی - جاده کند علیا و سفلی - دوراهی بوجان - سمت چپ بعد از چال ناظران - پلاک ۷۷

در های این موزه از 9:30 صبح تا 17:30 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. البته موزه در بازه زمانی 12:30 تا 14 تعطیل می باشد. این موزه در روز های تعطیل به صورت یکسره فعال است تا بازدیدکنندگان بتوانند از آن نهایت لذت را ببرند.

قیمت بیلط ورودی غار موزه وزیری برای بازدیدکنندگان ایرانی 6000 تومان و برای گردشگران خارجی 30000 تومان می باشد.

چگونه به باغ موزه وزیری برویم؟

فاصله غار موزه وزیری تا شهر تهران فقط 1 کیلومتر است که دسترسی بسیار آسانی چه با تاکسی و چه خودرو شخصی به بازدیدکنندگان می دهد. برای رسیدن به باغ موزه وزیری فقط کافی است تا از بلوار امام خمینی گذر کرده و جاده علیا سفلی را ادامه دهید. پس از رسیدن به دو راهی بوجان به چپ پیچیده یا وارد بلوار مرکزی لواسان شده، نرسیده به انتهای بلوار به سمت شمال شرق بروید. پس از پشت سر گذاشتن پارک لواسان، مسیری پر پیج و خم را تا 7 کیلومتر ادامه دهید تا به سه راهی بوجان برسید. با انتخاب مسیر سمت چپ به باغ موزه وزیری می رسید.