همیشه شهرهای شمالی مقصد خوبی برای سفرهای ما ایرانیان بوده است. استان زیبای مازندران یکی از استان های پر جاذبه و پر گردشگر می باشد که شهر های متعدد در آن وجود دارد و هر کدام دارای جذابیت های خاص خود می باشند. نوشهر یکی از شهر های شمالی ایران است و در استان مازندران قرار دارد. این شهر به دلیل این که همجوار با جنگل و دریا است و از جاذبه های فراوانی برخوردار می باشد بسیار گردشگر پذیر بوده و جزو شهرهای محبوب شمالی به حساب می آید. از جمله جاذبه های این شهر می توان به حمام کندلوس، پارک جنگلی سی سنگان، روستای کندلوس، دریاچه ی ممرز، سد آویدر، تنگه دار نوشهر، آبشار دارنو و... اشاره کرد. اما امروز قصد داریم شما را بیشتر با آبشار جذاب دارنو آشنا کنیم که در سفر های بعدی خود حتما سری به این آبشار زده و لحظات خوبی را برای خود رقم بزنید.


آبشار دارنو


آبشار دارنو کجاست؟

آبشار دارنو ولرده از دیدنی های بسیار جذاب شهر نوشهر می باشد. این آبشار که در دل جنگل های سرسبز هیرکانی نوشهر است دومین و بلندترین آبشار از 7 آبشار این منطقه می باشد. این 7 آبشار به صورت جالبی پشت سر هم قرار گرفته اند و بسیار خاص و زیبا هستند، به شکلی پشت سر هم قرار گرفته اند و آبشار بعدی آب خود را از آبشار پشت سرش تامین می نماید. این آبشار دارای ارتفاعی بین 20 تا 25 متر بوده و در میان باقی آبشارها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. موقعیتی که آبشار در آن قرار گرفته پوشیده از درختان سر سبز و بلند قامت است که همگی دست به دست هم داده اند و طبیعتی بکر و رویائی را به وجود آورده اند. صدای آبشار در میان این طبیعت دلربا باعث می شود که ذهن گردشگران از فضای پر هیاهوی شهری دور شود و دل به این طبیعت دهند و روح خود را صیقلی نمایند.

آبشار زیبای دارنو را می توان یکی از مقصد های اصلی گردشگری در نوشهر دانست که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید و او را به سفری هیجان انگیز در دل طبیعت می برد. یقینا این آبشار به اندازه ای حیرت انگیز می باشد که زمانی که به آن می رسید تمام خستگی های ناشی از پیاده روی را فراموش می کنید و با لذت و اشتیاق بسیاری به آن چشم خواهید دوخت.

امکانات آبشار دارنو

این آبشار کمترین امکانات را دارد و شما به چیزی دسترسی ندارید. اگر می خواهید به آبشار دارنو بروید هر آنچه که بدان نیازمند هستید را با خود ببرید . اگر می خواهید شب را بمانید علاوه بر کمپ زدن می توانید به روستای کندلوس رفته و از 2 اقامتگاه بومگردی آن استفاده کنید. البته بعضی از روستاییان نزدیک آبشار منازل خود را به گردشگران اجاره می دهند که در صورت لزوم و نیاز می توانید برای اقامت به آن جا نیز بروید.

تفریحات آبشار دارنو

این آبشار موقعیت بسیار جذابی دارد و پوشش اطراف آن را انواع و اقسام گیاهان تشکیل داده است. شاید اگر کمی با گیاهان داروئی آشنا باشید بتوانید ارزش آن ها را متصور شوید. اما در نزدیکی این آبشار دریاچه ای به نام فراخین قرار گرفته است که می توان آن را تالاب نیز نام نهاد. این دریاچه بسیار زیبا و جالب است و در فصل تابستان بازدید کنندگان فراوانی دارد. از تفریحاتی که می شود در این دریاچه به آن پرداخت می توان به قایق سواری، عکاسی و کمپ زدن و پیاده روی در اطراف آن اشاره کرد.


تفریحات در آبشار دارنو


بهترین زمان سفر به آبشار دارنو

اگر می خواهید بدانید چه زمانی برای رفتن به آبشار مطلوب است پیشنهاد ما به شما فصل بهار و تابستان است. در این فصول احتمال بارندگی کمتر می باشد و در مسیر هم اذیت نمی شوید. قبل از اینکه شروع به سفر کنید حتما آب و هوا را چک کنید زیرا هوای شمال به علت داشتن رطوبت حتی در فصل تابستان هم بارندگی ایجاد می کند. این را به یاد داشته باشید که اگر می خواهید در طول پیاده روی به شما سخت نگذرد مطمئن شوید که چند روز قبل از سفرتان بارندگی نبوده زیرا این امر سبب گل آلود شدن زمین می باشد و راه در چنین زمینی بسیار سخت و سنگین است.

چگونه به آبشار دارنو برویم

پیش از اینکه دل به جاده و مسیر دهید حتما با خود یک تورلیدر ماهر و یا یک فرد بومی منطقه را با خویش همراه نمائید و گرنه امکان دارد که مسیری را به اشتباه بروید. برای بازدید از این آبشار می توانید تا مسیری با خودرو بروید و بعد از آن باید چیزی حدود 1 ساعت پیاده روی کنید.

برای رفتن به آبشار دارنو چه وسایلی با خود ببریم؟

زمانی که به این آبشار می روید کاملا همه چیز طبیعی است و خبری از تکنولوژی های موجود نیست. این آبشار از کمترین امکانات برخوردار است و حتی به آنتن و اینترنت همراه هم دسترسی ندارید. زمانی که به دیدن این آبشار می روید حتما کفش پیاده روی مناسبی را با خود ببرید و این کفش بهتر است ضد آب باشد. لباسی را بپوشید که راحت باشد و مانع نفوذ پذیری آب شود. اگر در هوای بارانی به دیدن آبشار دارنو می روید چتر را فراموش نکنید و اگر هوا آفتابی است با خود کلاه و عینک  و ضد آفتاب بردارید. خوراکی هایی که دوست دارید و آب معدنی به همراه داشته باشید و اگر می خواهید کمپ بزنید به جز چادر، پتو، لباس گرم، لوازم بهداشتی را به اندازه با خود داشته باشید. سعی کنید تنها دل به مسیر ندهید و حتما کسی را که با راه آشنا است با خود ببرید و از تجاربش استفاده کنید.


آبشار دارنو


مسیرهای دسترسی به آبشار دارنو

برای رفتن به آبشار زیبای  دارنو باید طبق مسیر زیر پیش بروید. اگر سفر شما از تهران و یا نوشهر آغاز شده باید جاده ی چالوس را مسیر اصلی خود قرار دهید. از تهران به سوی نوشهر که می روید کمی بعد از مرزن آباد و قبل از اینکه به نوشهر برسید یک کمربندی را خواهید دید. پس از آن جاده معدن نوشهر قرار گرفته است. در بین مسیر شما حتما 2 روستای زیبای ویسر و چندلر را مشاهده می کنید. اگر به چیزی نیاز دارید همین جا تهیه کنید چون این دو روستا آخرین جاهایی هستند که قادر به تهیه وسایل مورد نیازتان می باشید. بعد از طی چند کیلومتر به یک دو راهی می رسید که یکی از آن ها به سمت دریاچه ی شگفت انگیز فراخین می رود و راه دیگر مسیر شما به سوی آبشار دارنو است. وقتی به این مسیر وارد شدید متوجه می شوید تا جایی می توانید با خود ماشین را همراه کنید و بقیه راه را باید پیاده طی نمائید. مسیری که شما را باید به دارنو برساند امتداد یک رودخانه آرام است و چیزی در حدود 1 ساعت باید راه بروید و در امتداد این رودخانه ی زیبا حرکت نمائید. هنگامی که در حال حرکت هستید متوجه یک آبشار می شوید که بعد از 20 دقیقه پیاده روی به آبشار دوم یا همان دارنو خواهید رسید. به شما یاد آوری می کنیم هر چه قدر امکانات کافی را با خود همراه داشته باشید پیاده روی برایتان آسان تر است و خاطره ای بهتر در ذهنتان شکل خواهد گرفت.