آبشار خور در میان طبیعت گرهای ایران، نامی معروف و آشناست. این آبشار دارای 50 متر ارتفاع بوده و در منطقه ای زیبا و سر سبز قرار دارد. آبشار خور برای سفر و تفریح یک روزه مقصد بسیار مناسبی می باشد. در ادامه، اطلاعات بیشتری را از این آبشار با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

آبشار خور کجاست؟

آبشار خور در استان البرز و در نزدیکی روستای خور واقع است. این آبشار فاصله چندانی با تهران نداشته و در 17 کیلومتری جاده کرج به چالوس می توان به این آبشار دسترسی پیدا کرد.

جاذبه های دیدنی آبشار خور

از جاذبه های این منطقه از استان البرز می توان به باغات روستای خور، آبشار خور و پیست اسکی خور اشاره نمود. آبشار خور در فصل زمستان به علت سرمای شدید هوا یخ می زند و محل مناسبی برای علاقه مندان به یخ نوردی است.


آبشار خور البرز


بهترین زمان سفر به آبشار خور

آبشار خور به دلیل قرارگیر در ارتفاع 2800 متری از سطح دریا، آب و هوایی بسیار خنک در فصل تابستان دارد. این منطقه را می توان مقصدی مناسب برای افرادی دانست که قصد تفریح، سفر و فرار از گرمای تابستان را دارند. در واقع بهترین زمان برای سفر به آبشار خور، فصل تابستان است؛ اما افرادی که به ورزش یخ نوردی علاقه دارند، فصل زمستان را برای سفر به این آبشار انتخاب می کنند.

چگونه به آبشار خور برویم؟

برای سفر به آبشار خور، ابتدا باید وارد جاده چالوس شد و پس از طی کردن حدودا 17 کیلومتر و پیش از رسیدن به سد کرج، به مسیر فرعی خوزنکلا وارد شوید. پس از طی نمودن مسیری 15 کیلومتری به روستای خوزنکلا می رسید. راه سمت راست به سمت روستاهای خور و سیجان و راه سمت چپ به سمت خوزنکلا می رود. پس از رسیدن به ورودی روستای سیجان، راه سمت چپ را در پیش بگیرید تا به روستای زیبای خور برسید. با 45 دقیقه پیاده روی از روستای خور، به آبشار خور خواهید رسید.

نشانی آبشار خور

آبشار خور در استان البرز، 17 کیلومتری جاده کرج به چالوس واقع شده است.