احتمالا شما هم همچون من تصاویر روستا های جذاب با کلبه های چوبی کشور سوئیس را دیده و با خود گفته اید که باید یک روز از آنجا دیدن کنم؛ تبریک می گویم! در کشور عزیز مان ایران نیز دهکده ای زیبا با خانه های چوبی و طبیعتی سرسبز وجود دارد که به راحتی می توانید از آن دیدن کنید. دهکده تورسیتی برنجستانک واقع در شهرستان سواد کوه استان مازندران، موضوع مقاله امروز ماست. با ما همراه باشید تا بیشتر با این بهشت گم شده آشنا شویم.


 دهکده تورسیتی برنجستانک


تفریحات روستا برنجستانک

از آنجا که توریست های زیادی از دهکده برنجستانک بازدید می کنند، مردم محلی تفریحات بسیاری را در این روستا برپا کرده اند تا بتوانند از این راه درآمدی را کسب کنند. در ادامه به معرفی این تفریحات می پردازیم.

قایق سواری در دریاچه

در کنار دریاچه زمزم این دهکده دو نوع قایق پدالی و چوبی وجود دارد که می توانید آن ها را اجاره کرده و از منظره جذاب دریاچه لذت ببرید. هر قایق ظرفیت 4 نفر را داشته و می تواند شما را در سفری در قلب دریاچه همراهی کند.

آموزش اسب سواری

تصور کنید که اسب سواری در این زمین های سرسبز و با نشاط چه لذتی خواهد داشت! در بخشی از روستا یک باشگاه اسب سواری وجود دارد و می توانید از تماشا و حتی راندن اسب هایی زیبا با نژادهای مختلف نهایت لذت را ببرید.


اسب سواری در برنجستانک


عکاسی

همانطور که پیش تر اشاره شده در روستای برنجستانک مناظر زیبا و چشمگیر زیادی وجود دارد؛ پس عکاسی و ثبت خاطره می تواند تفریحی دلنشین برای گردشگران عزیز باشد.

کمپینگ

هیچ چیز به اندازه گذراندن شب در طبیعتی بکر، آرامش بخش و دلنشین نیست. وجود دریاچه زمزم سبب شده تا گردشگران بتوانند با به همراه داشتن چادر و لوازم مورد نیاز اقدام به کمپ زدن در آن محدوده کرده و از سرسبزی روستای برنجستانک نهایت لذت را ببرند.

امکانات در برنجستانک

در دهکده برنجستانک سوئیت هایی با سبک سوئیسی وجود داشته و در اطراف آن انواع رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودی ها وجود دارد تا گردشگران بتوانند سفری خاطره انگیز و شاد را تجربه کنند.

اقامتگاه های سوئیسی برنجستانک

در دهکده برنجستانک 9 سوئیت با سبک و معماری سوئیسی وجود دارد که به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این روستا به شمار می روند. این سوئیت ها گنجایش 40 گردشگر را داشته و از امکاناتی نظیر نمایشگر خانگی، آشپزخانه، مبلمان، تخت خواب، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، باربکیو، و یک پارکینگ برخوردار می باشند.

بهترین زمان سفر به برنجستانک

جاذبه های دیدنی دهکده برنجستانک در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. اگر به دنبال آب و هوایی معتدل هستید، نیمه اول سال زمانی است که باید به این سفر بروید؛ اما اگر به دنبال مناظر زیبا از درختان با برگ های زرد یا منظره دریاچه یخ زده هستید، شش ماهه دوم سال را به شما پیشنهاد می کنیم.


سفر به برنجستانک سواد کوه


مسیر دسترسی به برنجستانک

اگر از تهران حرکت کنیم، باید خود را به جاده فیروز کوه برسانیم. سپس این مسیر را به سمت شمال ادامه داده و 7 کیلومتر پس از شیرگاه با تابلوی شهرک صنعتی بشل و برنجستانک رو به رو می شویم. آن را 10 کیلومتر ادامه داده و دهکده برنجستانک را در سمت راست خود خواهیم دید.

اجاره ویلا در برنجستانک

اگر قصد اقامت در روستای برنجستانک را دارید، پیشنهاد می کنیم که از سوئیت های سوئیسی این روستا استفاده کنید. این احتمال نیز وجود دارد که مردم محلی ویلا یا خانه خود را به گردشگران اجاره دهند.