مزرعه گردشگری خورشید اولین مزرعه گردشگری ایران است که در آن می توانید تجربه های به یادماندنی و لذت بخشی را کسب کنید. در این مزرعه زیبا و رویایی می توانید گاومیش های شناور در استخر را مشاهده کنید و یا ماهی گیری را از استخر پرورش ماهی تجربه کنید. الاغ سواری، خوراک دادن به گاو و گوسفندها، شتر سواری و خرید محصولات ارگانیک و بسیاری از تجربه های به یادماندنی و نوستالژیک را می توانید در این مزرعه کسب کنید. در این مزرعه می توانید به کودکان خود دوستی با طبیعت و حیوانات را به همراه گردشی به یادماندنی، بیاموزید. این مزرعه گردشگری دارای سومین هتل نمکی در جهان و اولین هتل نمکی در ایران می باشد و با تلاش های 20 ساله زوج خدابخشی شکل گرفته است.


مزرعه گردشگری خورشید


مزرعه گردشگری خورشید کجاست؟

مزرعه گردشگری خورشید در منطقه خوش آب و هوای دماوند قرار گرفته است و برای رسیدن به آن می توانید به منطقه گیلاوند دماوند بروید. 4 کیلومتر را به طرف جاده فیروزکوه رانندگی کنید و به جاده شهرک صنعتی شماره 2 برسید. بعد از شهرک صنعتی و در خروجی روستای محمودیه می توانید مزرعه گردشگری  خورشید را ببینید.

هتل نمکی مزرعه خورشید

هتل نمکی مزرعه خورشید از متفاوت ترین هتل های ایران است و در مرداد ماه سال 1398 افتتاح شده است. این هتل و اقامتگاه با سایر هتل ها متفاوت است و می تواند تجربه متفاوت و هیجان انگیزی از اقامت را برای شما به ارمغان آورد. دیوارها و تخت های هتل همگی از سنگ نمک ساخته شده اند که به دلیل خاصیت آرامش بخشی که دارند می توانند تجربه ای لذت بخش را برای مسافران ایجاد کنند.

سنگ نمک خواص درمانی فراوانی دارد و به عنوان یک متد موثر در دنیا برای بیماری های تنفسی و آلرژی مورد استفاده قرار می گیرد. در هتل نمکی مزرعه خورشید علاوه بر اقامتی دلنشین و راحت در هتلی لوکس و شیک می توانید از خواص درمانی این هتل هم بهره مند شوید. هتل نمکی مزرعه خوشید دارای 16 باب اتاق می باشد که همگی دارای دو تخت دو نفره هستند. این اتاق ها دارای امکاناتی زیادی است ولی تفاوت دیگری نیز در آن ها برای مسافران در نظر گرفته شده است و آن هم این است که در این اتاق ها اینترنت و تلویزیون وجود ندارد. این ویژگی سبب می شود تا مسافران هتل به طور کلی از شلوغی ها و استرس های زندگی شهری دور باشند و آرامش کامل را در اتاق ها سپری کنند.


هتل نمکی مزرعه خورشید


بالکن موجود در اتاق ها چشم اندازی زیبا و چشم نواز در اختیار مسافران قرار می دهد که با یک فنجان چای می تواند انرژی و آرامش حداقل چند ماه را برای مسافران فراهم کند. اتاق های هتل نمکی مزرعه خورشید دارای حمام و سرویس بهداشتی می باشند. سشوار، یخچال، سیستم سرمایشی و گرمایشی و... از دیگر امکانات اتاق ها می باشند. با توجه به نزدیک بودن هتل به تهران و داشتن پارکینگ می توانید با خیال راحت از خودروی شخصی خود برای سفر به این مزرعه استفاده نمایید. این هتل دارای رستورانی زیبا است که انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه اعم از جوجه کباب، دیزی، دمی گوجه و... را ارائه می کند. نمازخانه، فروشگاه  و کافی شاپ از دیگر امکانات هتل نمکی مزرعه خورشید می باشد.

امکانات مزرعه خورشید

مزرعه خورشید با توجه به گردشگری بودنش امکانات رفاهی بسیاری را برای گردشگران در نظر گرفته است. این مزرعه دارای راهنمای تور برای بخش های مختلف مزرعه می باشد که به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. از دیگر امکانات مزرعه خورشید می توان به پارکینگ غیر مسقف در داخل اقامتگاه اشاره کرد که خیال مسافران را از بابت خودروهای خود راحت می کند. این پارکینگ دارای ظرفیت 16 دستگاه خودرو می باشد. اقامتگاه مزرعه خورشید نیز که از سنگ نمک ساخته شده است می تواند تجربه ای منحصر بفرد برای مسافران فراهم کند.

تفریحات در مزرعه خورشید

مزرعه خورشید مزرعه ای با صفا و زیبا است که می تواند از شما مزرعه داری کاربلد بسازد. تفریحاتی که در این مزرعه در نظر گرفته شده است درعین جذابیت بسیار کاربردی و لذت بخش هستند. در ادامه به برخی از این تفریحات اشاره می کنیم.

تراکتور سواری: گردشگران مزرعه خورشید می توانند تجربه ای به یادماندنی را با تراکتور داشته باشند. تراکتور سواری و گردش مزرعه با سوار شدن بر واگن تراکتور که دلیجان نام دارد لحظات به یاد ماندنی و زیبایی را برای گردشگران رقم خواهد زد. گردشگران در صورت تمایل می توانند کار با تراکتور را نیز تجربه کنند.

کندوی عسل شیشه ای: زنبورها از حشرات فعالی هستند که همیشه نشانه فعالیت و پشتکار بوده اند. دیدن فعالیت آن ها از پشت کندوی شیشه ای می تواند جذاب و آموزنده باشد. گردشگران در این بخش از مزرعه می توانند پروسه تولید عسل توسط زنبورها و رابطه آن ها با یکدیگر را مشاهده کنند.

استخر گاومیش ها: در استخر گاومیش ها می توانید شنا و بازیگوشی های گاومیش ها را به خصوص در فصول گرم به خوبی مشاهده کنید. از آن جایی که گاومیش ها علاقه زیادی به آب تنی دارند، آب تنی و شنای آن ها می تواند جالب و سرگرم کننده باشد. این حیوانات دارای خلق و خویی مهربان و سازش پذیر هستند.

ماهی گیری: ماهی گیری از تفریحاتی است که می توان گفت برای بسیاری از افراد جالب است و تجربه آن می تواند خاطره ای به یادماندنی برای گردشگران به یادگار بگذارد. در استخر پرورش ماهی مزرعه خورشید می توانید این تجربه را کسب کنید و به ماهی گیری و کباب کردن ماهی های صید خود بپردازید. در این استخر 2 هزار ماهی کپور در حال زاد و ولد هستند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

پل معلق کابلی: در مزرعه خورشید می توانید طولانی ترین پل معلق کابلی مرکز ایران را که دارای ارتفاع 45 متر و طول 160 متر است را مشاهده کنید. تجربه هیجان انگیز گذر از پل می تواند علاوه بر تخلیه هیجانات و انرژی شما نمای زیبایی از قله دماوند را برای شما به نمایش بگذارد.


پل معلق کابلی


شیردوشی: دوشیدن شیر گاوها و گوسفندها را شاید بسیاری از ما در کارتون های نوستالژی دوران کودکی یعنی هایدی و آن شرلی دیده باشیم و یک بار هم که شده دوست داشته باشیم آن را تجربه کنیم. در مزرعه خورشید این فرصت فراهم شده است که این تجربه را کسب کنید و لحظات جالبی را برای خود فراهم کنید.

الاغ سواری: حمل و نقل با چهارپایان در عین حال که می تواند یک ورزش باشد می تواند جذاب و شادی بخش نیز باشد. در مزرعه خورشید 15 راس الاغ وجود دارد که تجربه سواری را به گردشگران می دهند. این تجربه لذت بخش باعث نزدیکی بین گردشگران و حیوانات اهلی می شود و حمل و نقل در گذشته را برای گردشگران تداعی می نماید. لازم به ذکر است که از 15 الاغ 5 راس آن ها باردار هستند و تا بعد از اتمام دوران بارداری و زایمان نمی توان از آن ها برای سواری استفاده کرد. دوره بارداردی الاغ 360 روز می باشد.

هرم خورشید و الاکلنگ چوبی: الاکلنگ بازی سرگرم کننده است که می توان گفت همه آن را تجربه کرده اند. حال بازی با الاکلنگ چوبی تجربه ای لذت بخش و جالب دارد که نشان می دهد وزن شما نسبت به طرف مقابلتان چه مقدار کمتر و یا چه مقدار کمتر است. الگوی این الاکلنگ از باغ گل کوکنهف هلند برداشته شده است و در مزرعه خورشید طرفداران بسیاری دارد.

حوضچه بازی کودک: این حوضچه محلی شاد و خنک برای کودکان فراهم می آورد تا در فصل تابستان حسابی انرژی خود را تخلیه کنند.

پرندگان مزرعه: در مزرعه خورشید می توانید پرندگان بسیاری را اعم از شترمرغ، اردک و غاز، مرغ و خروس، خروس شاخدار و... مشاهده کنید و از تماشای دانه برچیدن و بازیگوشی آن ها لذت ببرید.

فرغون سواری: شاید با رسیدن به این عنوان لبخندی بر لبتان نشسته باشد حال تجربه فرغون سواری شادی و هیجانی لذت بخش را می تواند به شما هدیه بدهد. این تفریح مفرح را گردشگران با هر گروه سنی می توانند تجربه کنند.


فرغون سواری


ماسه بازی: ماسه بازی یکی از بازی هایی که می تواند خلاقیت و تصویر سازی کودکان را رشد دهد. کودکانتان را با رها کردن در ماسه ها شاد و سرگرم نگه دارید که با بازی کردن با ماسه ها به رشد خلاقیت خود کمک کنند. خودتان نیز با قدم گذاشتن بر روی ماسه ها می توانید از آرامش خاص آن بهره مند شوید.

حیوانات مزرعه خورشید: اساس تشکیل مزرعه خورشید دوستی با حیوانات و طبیعت و آشنایی با پرورش حیوانات اهلی است. در این مزرعه می توانید با پرورش حیواناتی مانند گاومیش، الاغ، بز و بزغاله، گوسنفد و بره و زنبور عسل آشنا شوید. از این حیوانات برای تولیدات دامی استفاده می شود که می تواند برای گردشگران جالب و حتی آموزنده باشد.

آدرس و سایت مزرعه خورشید 

مرزعه گردشگری خورشید در دماوند، 4 کیلومتر بعد از گیلاوند، جاده فیروزکوه، جاده شهرک صنعتی 2( وادان)، خروجی روستای محمودیه قرار گرفته است.

وب سایت مجموعه نیز khorshid.farmمی باشد.

هزینه ورودی و اقامت مزرعه خورشید

هزینه استفاده از این مزرعه گردشگری برای هر نفر 30 هزار تومان می باشد. البته بخش های مختلف آن دارای هزینه های جداگانه می باشد و شما می توانید با استفاده از تورهای ارائه شده از تخفیفات ویژه ای بهره مند شوید. هزینه اقامت در مزرعه نیز از 920 هزار تومان شروع می شود و با توجه به اتاق ها و تعداد نفرات این قیمت افزایش می یابد.


تفریحات در مزرعه خورشید


چگونه به مزرعه خورشید برویم؟

این مزرعه گردشگری که در دماوند و در استان تهران قرار گرفته است می تواند فرصتی عالی برای ساکنان تهران و دیگر شهرها ایجاد کند. شما می توانید به وسیله ماشین شخصی خود و یا با استفاده از تورهای گردشگری به این مزرعه بروید.